A Harcosok Klubja tagjait kérdezték - „Mi vagyunk a normálisak”
Megjelenés:

Digitális szabadságharcosok gyülekezete
A BOK Csarnok vasárnap délután megtelt Fidesz-szimpatizánsokkal, akik az első Harcosok Klubja rendezvényre érkeztek. A találkozó hivatalosan a Harcosok Klubja első eseménye volt, valójában azonban a 2026-os választás kampányának nyitányát jelentette a kormánypárt számára.
A résztvevők Orbán Viktortól vártak útmutatást, aki a digitális térben való jelenlét fontosságát hangsúlyozta. A miniszterelnök szerint a „kommentpolitika” legalább olyan súlyú tényezővé vált, mint a klasszikus politikai teljesítmény.
Szigorú beléptetés, zárt közösség
A rendezvényre csak QR-kódos meghívóval lehetett belépni, a független sajtó nem kapott akkreditációt. A biztonsági intézkedések kiemelkedően szigorúak voltak, rendőrök és kamerák biztosították a helyszínt.
„A nemzetért harcolunk. Mi vagyunk a normálisak”
– válaszolta egy idős résztvevő, majd sietett tovább. Mások a Békemenethez hasonlították az eseményt, csak ezúttal zárt térben, a rossz idő miatt.
Politikusok is jelen voltak – háttérbe szorították a sajtót
Orbán Viktor mellett miniszterek, országgyűlési képviselők és kommunikációs szakemberek is jelen voltak. Az országgyűlésben éppen tárgyalt ellehetetlenítési törvényről nem tudtak kérdezni az újságírók, mivel a kulcsfontosságú politikusokat külön bejáraton vezették be.
Hírszolgálat WhatsAppon
A Harcosok Klubja egy zárt WhatsApp-csoportként működik, ahova csak a Fidesz választókerületi elnökein keresztül lehet bekerülni.
„Csak olyanok vannak a csoportban, akik évek óta megbízható tagjai a Fidesznek.”
Orbán Viktor és Menczer Tamás naponta üzeneteket küldenek a tagoknak, gyakran előbb, mint ahogy az a nyilvános felületeken megjelenne. - számolt be róla a telex
Orbán terve: százezer digitális harcos
Orbán szerint a Harcosok Klubja a Fidesz „digitális honvédségének belső magja”. A cél, hogy 2026-ra százezer tagot toborozzanak, akik online támogatják a kormánypártot.
„A mai napon kijövünk a föld fölé, jöhetnek a falak. Az a kérésem, hogy egy héten belül mindenki hozzon még egy embert, még egy harcost.”
Ez a stratégia már most érzékelhetően megváltoztatta a Fidesz kommunikációját, amely egyre inkább a közösségi médiára támaszkodik.
Átláthatatlan propaganda-birodalom
Bár Orbán Viktor újításról beszélt, a Fidesz kommunikációs gépezete nem új keletű. A Megafon, a kormányzati narratíva egyik fő csatornája, 2023-ban 4,6 milliárd forint bevételt termelt. Ez rávilágít arra, hogy a Harcosok Klubja egy már létező gépezet új „frontvonala” lehet.
További képek és részletek a telex oldalán találhatóak
nyitókép:Érkeznek a Harcosok Klubja tagjai a budapesti BOK Csarnokhoz 2025. május 18-án – Fotó: Bődey János / Telex
Kulcsszavak
orbán viktor, harcosok klubja, fidesz kampány, digitális szabadságharcosok, megafon, whatsapp csoport, bok csarnok, kommentpolitika, 2026 választás, közösségi média kampány