Home Impresszum Kapcsolat Facebook | Budapest, Magyarország |
|
Döbbenetes külföldi reklámra bukkantak a hazai akkugyárakkal és a trieszti kikötővel kapcsolatban |
A Hazai Akkugyárakkal Reklámozza a Kormány a Trieszti Kikötőt Külföldön Innováció, Technológia és Dinamikus Munkaerő „Jól kiépített infrastruktúra, innovatív megoldások, fejlett technológia és dinamikus munkaerő” – ilyen és ehhez hasonló pozitív mondatokkal jellemzi Magyarországot az a prezentáció, amit az Adria Port Zrt. vezérigazgatója mutatott be május végén egy szakmai eseményen. Az anyagban a magyarországi akkumulátoripari beruházásokat is kiemelték, mint hazánk egyik erősségét. A Trieszti Kikötő: Egy Tengerparti Projekt A trieszti kikötő miatt 2019-ben létrehozott projektcég azonban csak nyeli a közpénzt, az építkezés pedig még el sem kezdődött. 2020 végén a magyar kormány területet és üzemeltetési jogot vett az olaszországi város tengerpartján nagyjából 10 milliárd forintért. Bár a kormány kikötőnek hívja a megvásárolt ingatlant, valójában egy volt olajfinomítóról van szó, amit konténerhajók fogadására alkalmas teherkikötővé kívánnak alakítani. Csend és Fejlesztési Költségek Az adásvétel óta nagy volt a csend a projekt körül: a tervezett beruházásról leginkább csak az olasz sajtó híreiből értesülhettek a magyar olvasók. 2022 őszén például a Trieste News írta meg, hogy a kikötőt összesen 200 millió euró értékben fejlesztik, amelyből 45 millió eurót az olaszok fizetnek az Európai Uniótól kapott helyreállítási alapból, míg a fennmaradó 155 millió eurót (kb. 64,8 milliárd forintot) feltételezhetően a magyar kormány állja. Kormányzati Eltökéltség és Nemzetközi Bemutatkozás A kormány eltökéltsége töretlen a trieszti projekt iránt, noha a pontos készülési dátumot és a költségeket nem kötik a lakosok orrára. Május végén az olasz városban rendezték meg a Földközi-tengeri kikötők és logisztika 2024 nemzetközi kiállítást és konferenciát, amelyen részt vett a magyar állam projektcége, az Adria Port Zrt. is. Garai Péter vezérigazgató egy 12 oldalas prezentációt mutatott be a magyar kormány Triesztbe tervezett projektjéről. A prezentáció a magyar kereskedelmi útvonalak ismertetésével kezdődött, kiemelve az autóipar, az akkumulátor- és elektronikai ipar növekedési várakozásait. A magyar logisztikai ipart dicsérte, kiemelve az infrastruktúra, a szállítmányozási szektor innovatív megoldásait és a fejlett technológiát. Akkumulátoripar: A Jövő Kulcsszereplője A prezentáció egyik fontos eleme a magyarországi akkumulátoripar bemutatása volt, hazánkat a szektor feltörekvő kulcsszereplőjének nevezve. Bemutatták a hazánkban működő akkugyárakat, kiemelve a teljes lánc (gyártás, beépítés, feldolgozás) jelenlétét. Emellett hangsúlyozták a kedvező üzleti környezetet, a képzett munkaerőt és az erős mérnöki hagyományokat. A Trieszti Projekt Költségei és Eredményei A trieszti projekt lebonyolítására létrehozott Adria Port Zrt. közel öt éve működik, és a vállalat területet bérel ki, bár bevételei minimálisak. A cég kiadásai viszont jelentősek, és a vállalat egyre több alkalmazottal működik, 2023-ban már 12 fővel. Garai Péter vezérigazgató fizetése is jelentős, 2023-ban például kb. 28 millió forintot kapott. Az Adria Port Zrt. a megalapítása óta masszívan veszteséges: összesen 1,5 milliárd forint veszteséget termelt. Mindezt úgy, hogy a kikötőnek még gyakorlatilag neki sem álltak, csak előkészületek és megbeszélések zajlanak. A Jövő Kérdései A projekt megvalósíthatósági tanulmányát csak a trieszti ipartelep megvásárlása után rendelték meg, és bár 160 millió forint közpénzbe került, nem hozták nyilvánosságra. Ez sok kérdést vet fel a projekt jövőjét illetően, és a kormány terveinek átgondoltságát is megkérdőjelezi. Miközben a kormány eltökéltsége a trieszti projekt iránt töretlen, a pontos megvalósítási dátum és költségek továbbra is bizonytalanok. Az Adria Port Zrt. prezentációja azonban azt sugallja, hogy Magyarország a logisztikai és ipari szektorban komoly fejlődést és befektetési lehetőségeket kínál, amelyeket külföldön is igyekeznek népszerűsíteni. |
Ezt olvassa mindenki: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Home Impresszum Kapcsolat Facebook | 2018-2024 Minden jog fenntartva © |
Home Impresszum Kapcsolat Facebook |
|
Döbbenetes külföldi reklámra bukkantak a hazai akkugyárakkal és a trieszti kikötővel kapcsolatban |
A Hazai Akkugyárakkal Reklámozza a Kormány a Trieszti Kikötőt Külföldön Innováció, Technológia és Dinamikus Munkaerő „Jól kiépített infrastruktúra, innovatív megoldások, fejlett technológia és dinamikus munkaerő” – ilyen és ehhez hasonló pozitív mondatokkal jellemzi Magyarországot az a prezentáció, amit az Adria Port Zrt. vezérigazgatója mutatott be május végén egy szakmai eseményen. Az anyagban a magyarországi akkumulátoripari beruházásokat is kiemelték, mint hazánk egyik erősségét. A Trieszti Kikötő: Egy Tengerparti Projekt A trieszti kikötő miatt 2019-ben létrehozott projektcég azonban csak nyeli a közpénzt, az építkezés pedig még el sem kezdődött. 2020 végén a magyar kormány területet és üzemeltetési jogot vett az olaszországi város tengerpartján nagyjából 10 milliárd forintért. Bár a kormány kikötőnek hívja a megvásárolt ingatlant, valójában egy volt olajfinomítóról van szó, amit konténerhajók fogadására alkalmas teherkikötővé kívánnak alakítani. Csend és Fejlesztési Költségek Az adásvétel óta nagy volt a csend a projekt körül: a tervezett beruházásról leginkább csak az olasz sajtó híreiből értesülhettek a magyar olvasók. 2022 őszén például a Trieste News írta meg, hogy a kikötőt összesen 200 millió euró értékben fejlesztik, amelyből 45 millió eurót az olaszok fizetnek az Európai Uniótól kapott helyreállítási alapból, míg a fennmaradó 155 millió eurót (kb. 64,8 milliárd forintot) feltételezhetően a magyar kormány állja. Kormányzati Eltökéltség és Nemzetközi Bemutatkozás A kormány eltökéltsége töretlen a trieszti projekt iránt, noha a pontos készülési dátumot és a költségeket nem kötik a lakosok orrára. Május végén az olasz városban rendezték meg a Földközi-tengeri kikötők és logisztika 2024 nemzetközi kiállítást és konferenciát, amelyen részt vett a magyar állam projektcége, az Adria Port Zrt. is. Garai Péter vezérigazgató egy 12 oldalas prezentációt mutatott be a magyar kormány Triesztbe tervezett projektjéről. A prezentáció a magyar kereskedelmi útvonalak ismertetésével kezdődött, kiemelve az autóipar, az akkumulátor- és elektronikai ipar növekedési várakozásait. A magyar logisztikai ipart dicsérte, kiemelve az infrastruktúra, a szállítmányozási szektor innovatív megoldásait és a fejlett technológiát. Akkumulátoripar: A Jövő Kulcsszereplője A prezentáció egyik fontos eleme a magyarországi akkumulátoripar bemutatása volt, hazánkat a szektor feltörekvő kulcsszereplőjének nevezve. Bemutatták a hazánkban működő akkugyárakat, kiemelve a teljes lánc (gyártás, beépítés, feldolgozás) jelenlétét. Emellett hangsúlyozták a kedvező üzleti környezetet, a képzett munkaerőt és az erős mérnöki hagyományokat. A Trieszti Projekt Költségei és Eredményei A trieszti projekt lebonyolítására létrehozott Adria Port Zrt. közel öt éve működik, és a vállalat területet bérel ki, bár bevételei minimálisak. A cég kiadásai viszont jelentősek, és a vállalat egyre több alkalmazottal működik, 2023-ban már 12 fővel. Garai Péter vezérigazgató fizetése is jelentős, 2023-ban például kb. 28 millió forintot kapott. Az Adria Port Zrt. a megalapítása óta masszívan veszteséges: összesen 1,5 milliárd forint veszteséget termelt. Mindezt úgy, hogy a kikötőnek még gyakorlatilag neki sem álltak, csak előkészületek és megbeszélések zajlanak. A Jövő Kérdései A projekt megvalósíthatósági tanulmányát csak a trieszti ipartelep megvásárlása után rendelték meg, és bár 160 millió forint közpénzbe került, nem hozták nyilvánosságra. Ez sok kérdést vet fel a projekt jövőjét illetően, és a kormány terveinek átgondoltságát is megkérdőjelezi. Miközben a kormány eltökéltsége a trieszti projekt iránt töretlen, a pontos megvalósítási dátum és költségek továbbra is bizonytalanok. Az Adria Port Zrt. prezentációja azonban azt sugallja, hogy Magyarország a logisztikai és ipari szektorban komoly fejlődést és befektetési lehetőségeket kínál, amelyeket külföldön is igyekeznek népszerűsíteni. |
Ezt mindenki megfogja érezni: helyreállíthatatlan lehet a forint iránti bizalom | |
Nem akármit találtak Felcsúton: újabb házak és egy rejtélyes park került az Orbán családhoz | |
Megvan a mentők vizsgálatának végeredménye arról, hogy szivároghatott ki Magyar Péter esetlapja | |
Lázár János bejelentette: katolikus egyetemet építenek közel 300 milliárd forintból | |
17 ezer milliárdot fizethet Mészároséknak a 35 éves autópálya-koncesszió után az állam | |
Szentkirályi Alexandra bekeményít: reflektorokat fog ráirányítani a korrupcióra | |
Európa megmozdult: óriási kampány indult Orbán Viktor ellen | |
Már az osztrák közmédia is Magyar Péterrel foglalkozik | |
Kitört a Sulyok Tamás botrány: Úgy tűnik, megpróbálták törölni a kínos részeket a Wikipédia-oldaláról | |
Magyar Péter Deutschnak: a mai hazugságaid miatt feljelentelek | |
Hatalmas bakot lőtt Orbán Viktor - hibás volt a beszéd amit mondott | |
Tarol Magyar Péter legújabb videója | |
Botrány: A kínai sajtóban “Victor projekt” néven emlegetik a magyar giga-bizniszt | |
Iszonyúan kínos: lebukott az állami média az M1 Híradóval | |
Bravúr: most írják ki a közbeszerzést, de három hónapja kész van amire kiírták... | |
A lakosságcsere most van! - olyan információk jöttek a magyar egyetemistákról ami hátborzongatóak... | |
Jön Magyar Péterék legnagyobb dobása: egy hónapon belül elindul | |
Nyugtalanító feltételezések kerültek elő: a Fidesz elcsalhatja a választásokat? | |
Aggasztó cikk jelent meg: A külföldi sajtó szerint Orbán átírta az 1956-os forradalom emlékét | |
Toroczkai bedurvult: szerinte Magyar Péter a pokol legmélyebb bugyraiba kerül majd | |
Orbán Viktor reformja elkezdődött: fontos pozíciót kapta meg Deutsch Tamás | |
Itthon titkolják, de kiderült hány alatt térülne a Budapest-Belgrád vasút felújítás | |
Nagyon kellemetlen: Deutsch Tamás ellen fordították a 2007-es nyilatkozatát | |
Határon túli lelkészeknek vásárolt szolgálati autókat a magyar kormány | |
Több mint tizenkét milliárd forint állami támogatást költött szállodákra a katolikus egyház | |
Megdöbbentő dolgot mondott Győzike Mészárosról és Várkonyiról: nagyon szeretem az egész családot | |
Több százezer háztartás érintett: így módosulnak a rezsicsökkentés szabályai | |
Magyar Péter keményen odaszúrt Mészárosnak és Várkonyinak | |
Szijjártó bepipult: A magyarok oroszpártiságáról beszéltek külföldön | |
Érdekes adatok: nevetséges adót fizet Magyarország egyik legnagyobb akkumulátorgyára | |
A csádi misszió helyett akár a börtönbüntetést is bevállalná egy magyar katona, akit nem engednek leszerelni | |
Nézői bejelentés: felnyomták a médiahatóságnál a TV2-t | |
Egyelőre megbukott a Fidesz terve: Fejlemények Magyar Péter mentelmi jogával kapcsolatban | |
Tiltakozás tört ki a 2025 adóemelés ellen - súlyos eseményekhez vezethet | |
Kemény idők jöhetnek Orbán szerint - veszélyben a rezsicsökkentés és a 13. havi nyugdíj | |
Óriási botrány Orbán kormányülésén - nem akármit mondtak neki hangosbemondón | |
Kitört a botrány: a gazdáktól elvett földeket 17-szeres áron adják tovább a kínai autógyárnak | |
Mészáros cége felújította, átadta, majd két nap után olyan történt ami csak vicclapokban jelenhetne meg..... | |
Deutsch Tamás a Tisza Pártnak: "lehet pakolni, és elhúzni a csíkot" | |
Menczer Tamás egyre durvább tartalmakkal támadja Magyar Pétert | |
Botrány: emléktáblát kapott Orbán Balázs botrányos kijelentése, már kis is helyezték | |
Az Orbán-beszéd után elszabadult a pokol: a kormányszóvivő állt be a balhézók közé | |
Egy katonaruhás rendbontó próbálta megzavarni Magyar Péterék rendezvényét | |
„Ne nyúljon hozzám!” – előkerült egy videó az Orbán beszéde közben történt balhéról | |
Meglepő dolgot mondott Orbán: Brüsszelben azt mondták, miniszterelnök úr, húzzon el... | |
Valami megváltozott: Orbán Viktor egy felvételt tett közzé Magyar Péterről | |
Kiderült mennyi közpénzt utazgatott el Orbán és stábja az elmúlt másfél évben | |
Film készül Ákosról, 230 milliós állami támogatásból | |
Rengetegen vártak erre: Műsorra tűzte Ákos filmjét a közmédia | |
|
Home Impresszum Kapcsolat Facebook |
2018-2024 Minden jog fenntartva © |