Home Impresszum Kapcsolat Facebook | Budapest, Magyarország |
|
Itthon titkolják, de kiderült hány alatt térülne a Budapest-Belgrád vasút felújítás |
Itthon titkolják, de kiderült: közel egy évezred alatt térülne meg a Budapest-Belgrád vasútfelújítás A Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakasza kilométerenként 1,4 milliárd forinttal drágább, mint a szerbiai szakasz, és a beruházás hatása a vártnál jóval szerényebb lesz. Az Investigate Europe oknyomozó riportja szerint az átalakítás csak minimális, mindössze 10-12%-os teherforgalom-növekedést generál majd, ami évente 766 millió forint vámbevételt hozhat a magyar államnak. Az 750 milliárd forintos beruházási költség mellett így a megtérülési időszak elérheti a 979 évet. Azonban egyes korábbi számítások szerint a megtérülés akár 2400 év is lehetett volna. Kevés hivatalos adat áll rendelkezésre A projekt megtérüléséről hivatalos információk szinte alig állnak rendelkezésre, mivel a magyar parlament 10 évre titkosította a kínai hitelszerződés részleteit. Az idén október 15-én elindult projekt várhatóan 2025-re készül el. A finanszírozást az Eximbank kínai állami hiteléből biztosítják, a projekt lebonyolítását pedig a kínai-magyar vegyesvállalat, a Kínai-Magyar Vasúti Nonprofit Zrt. végzi, több közbeszerzés keretében. Miért ilyen drága? A magyar szakasz sokkal drágább, mint a szerb rész. A szerb közlekedési minisztériumtól kapott adatok szerint a szerb szakasz (183 km) költsége 610 milliárd forint, míg a magyar szakasz (160 km) 750 milliárd forintra rúg. A különbség mögött részben a magyarországi magasabb munkaerő- és anyagköltségek állhatnak, de ez nem magyarázza teljesen a kiugró 1,4 milliárdos kilométerenkénti ártöbbletet. A megtérülési számítás nehézségei A szerb forgalomnövekedési előrejelzések azt mutatják, hogy 2040-re mindössze 12%-kal növekedne a teherforgalom az új infrastruktúra révén, ami évente csupán egy-két tehervonattal növeli a forgalmat. Az ebből származó vámbevételek alapján jön ki a 979 éves megtérülési idő, amely azonban a beruházás esetleges költségnövekedése esetén tovább nőhet. Az Investigate Europe elemzői azonban arra is felhívják a figyelmet, hogy ez a kis többletbevételek fokozatos növekedésével valamelyest rövidülhetne, ám ennek ellenére is több száz évet jelentene. Politikai és gazdasági indokok a háttérben A projekt azért is került a kritikák kereszttüzébe, mert a magyar politikusok egy része szerint egy másik, Szabadkát, Szegedet és Kecskemétet is összekötő vonal fejlesztése gazdaságilag előnyösebb lett volna. Ezzel növelhető lenne a személyforgalom is, míg a Budapest-Belgrád útvonal elsősorban a kínai áruforgalmat segíti. A kínai beruházások a szerb és magyar kormány számára fontos politikai előnyöket is jelentenek, mivel kedvező hitelkereteket kínálnak, amelyek kevésbé szigorú feltételek mellett hozzáférhetők, mint az IMF vagy az EU hitelei. Orbán Viktor miniszterelnök szerint a projekt elsődleges célja nem gazdasági megtérülés, hanem stratégiai előnyök biztosítása. |
Ezt olvassa mindenki: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Home Impresszum Kapcsolat Facebook | 2018-2024 Minden jog fenntartva © |
Home Impresszum Kapcsolat Facebook |
|
Itthon titkolják, de kiderült hány alatt térülne a Budapest-Belgrád vasút felújítás |
Itthon titkolják, de kiderült: közel egy évezred alatt térülne meg a Budapest-Belgrád vasútfelújítás A Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakasza kilométerenként 1,4 milliárd forinttal drágább, mint a szerbiai szakasz, és a beruházás hatása a vártnál jóval szerényebb lesz. Az Investigate Europe oknyomozó riportja szerint az átalakítás csak minimális, mindössze 10-12%-os teherforgalom-növekedést generál majd, ami évente 766 millió forint vámbevételt hozhat a magyar államnak. Az 750 milliárd forintos beruházási költség mellett így a megtérülési időszak elérheti a 979 évet. Azonban egyes korábbi számítások szerint a megtérülés akár 2400 év is lehetett volna. Kevés hivatalos adat áll rendelkezésre A projekt megtérüléséről hivatalos információk szinte alig állnak rendelkezésre, mivel a magyar parlament 10 évre titkosította a kínai hitelszerződés részleteit. Az idén október 15-én elindult projekt várhatóan 2025-re készül el. A finanszírozást az Eximbank kínai állami hiteléből biztosítják, a projekt lebonyolítását pedig a kínai-magyar vegyesvállalat, a Kínai-Magyar Vasúti Nonprofit Zrt. végzi, több közbeszerzés keretében. Miért ilyen drága? A magyar szakasz sokkal drágább, mint a szerb rész. A szerb közlekedési minisztériumtól kapott adatok szerint a szerb szakasz (183 km) költsége 610 milliárd forint, míg a magyar szakasz (160 km) 750 milliárd forintra rúg. A különbség mögött részben a magyarországi magasabb munkaerő- és anyagköltségek állhatnak, de ez nem magyarázza teljesen a kiugró 1,4 milliárdos kilométerenkénti ártöbbletet. A megtérülési számítás nehézségei A szerb forgalomnövekedési előrejelzések azt mutatják, hogy 2040-re mindössze 12%-kal növekedne a teherforgalom az új infrastruktúra révén, ami évente csupán egy-két tehervonattal növeli a forgalmat. Az ebből származó vámbevételek alapján jön ki a 979 éves megtérülési idő, amely azonban a beruházás esetleges költségnövekedése esetén tovább nőhet. Az Investigate Europe elemzői azonban arra is felhívják a figyelmet, hogy ez a kis többletbevételek fokozatos növekedésével valamelyest rövidülhetne, ám ennek ellenére is több száz évet jelentene. Politikai és gazdasági indokok a háttérben A projekt azért is került a kritikák kereszttüzébe, mert a magyar politikusok egy része szerint egy másik, Szabadkát, Szegedet és Kecskemétet is összekötő vonal fejlesztése gazdaságilag előnyösebb lett volna. Ezzel növelhető lenne a személyforgalom is, míg a Budapest-Belgrád útvonal elsősorban a kínai áruforgalmat segíti. A kínai beruházások a szerb és magyar kormány számára fontos politikai előnyöket is jelentenek, mivel kedvező hitelkereteket kínálnak, amelyek kevésbé szigorú feltételek mellett hozzáférhetők, mint az IMF vagy az EU hitelei. Orbán Viktor miniszterelnök szerint a projekt elsődleges célja nem gazdasági megtérülés, hanem stratégiai előnyök biztosítása. |
Újabb intézményekből tiltották ki Magyar Pétert - ráadásul bocsánatkérést követelnek Tőle | |
Csalódottan beszélt Menczer Tamás: attól tart, hogy lenézik a kormányt... | |
Ezen rengetegen kiakadtak: cinikus megjegyzéssel válaszolt Pintér Sándor Magyar Péternek | |
Beszóltak nyilvánosan Lázár Jánosnak, teljesen kiakadt: Lehet k. anyázni......... | |
Botrány: egyszerűen nem engedték be Magyar Pétert - kiderült ki adhatott erre utasítást | |
Közleményben mentek neki Magyar Péternek: „Kénytelenek vagyunk reagálni egy hazugságra...” | |
Gigantikus kínai üzem érkezett Magyarországra - 5,8 milliárd forint állami támogatást kapott | |
Fel akarták venni Magyar Pétert, de ezúttal észrevette! | |
Kiszivárgott Putyin titkos terve: így darabolná fel Ukrajnát | |
Robbant a hír: Észak-Korea Orbán Viktor harcát méltatta | |
Deutsch Tamás szerint brutális győzelmet fog aratni a Fidesz és méghozzá Magyar Péter miatt | |
Deutsch Tamás tudni véli, hogy ki védi Magyar Pétert | |
Menczer Tamás kihívta Magyar Pétert: Elküldte neki a pontos helyet és időpontot | |
Arról beszéltek Kínában, hogy mesterséges intelligencia iroda jön létre Magyarországon | |
Kínai katonák Budapesten? – érdekes fotó terjed a neten | |
Egy kínai hang hívogatja a magyarokat - azonnal tegye le mindenki a telefont! | |
Itt vannak a számok: A KSH szerint egyre jobban keresnek a magyarok | |
Nagy Márton: Nem tudják az emberek, hogy milyen jó nekik Magyarországon | |
Robbant a hír: kiderült hány millió forint lesz egy átlagos bírói fizetés | |
Eldurvultak a dolgok: Gulyás Gergely megjelent Magyar Péter posztja alatt | |
Elhangzott nyilvánosan: Ha Orbán Viktor nem akar börtönbe menni, meg kell nyernie a választást | |
Üvegvisszaváltás: van egy nagy probléma – nem hagyja annyiban a Mohu | |
Gyémánttal Díszített iPhone 15 Pro Platinum Black – Több, Mint Csúcstechnológia | |
„Bárkit megkaphatok” – Újabb hanganyag érkezett Magyar Péterről | |
Ez durvább mint eddig bármi - Magyar Péter azt sejteti, hogy Orbán Viktornak lehet egy eltitkolt gyermeke? | |
Sokak szerint erre reagálnia kell Orbánnak: Kemény üzenetet kapott Magyar Pétertől | |
Szintet lépett Menczer Tamás: egyenesen a nácikhoz hasonlította Magyar Pétert | |
Orbán Viktor megkongatta a vészharangot: a rakéták közvetlenül a határ közelében csapódnak be | |
Közzétették a frissített az EU-s bérlistát: lehangoló látni, hol tart Magyarország | |
Óriási népszerűségnek örvend a kínai-magyar iskola Budapesten - itt vannak a képek | |
Behallatszott a mikrofonba, ahogy telefonon utasítják az orosz külügyi szóvivőt, hogy ne beszéljen a ballisztikus rakétáról | |
Kormányzati plakátok rongálása miatt ítéltek el jogerősen egy férfit | |
Magyar Péter: Úgy vagyok vele, hogy ennél durvább nem lehet | |
Itt vannak a titokban felvett videók amikről Magyar Péter beszélt - országjárás | |
Óriási a baj: Moszkva már támadással fenyegeti Lengyelországot | |
Rogán kiakadt Magyar Péter állításán: „Ennél nagyobb ostobaságot még életemben nem hallottam” | |
A Magyar Televízió gyönyörű bemondónőjét bolti lopáson kapták: azonnal kirúgták | |
Kiszivárgott Putyin titkos terve: így darabolná fel Ukrajnát | |
Időjárás: jön a hideg talpak időszaka, befagy a ....... | |
Egyedi dologgal állt elő Magyar Péter - sikergyanús ötlet | |
Végrehajtók jelentek mega z ismert magyar énekesnő házánál - | |
Kiderült a kormány terve a végrehajtásokkal kapcsolatban - sokakat érint | |
Már a kormány is reagált a Magyar Péter-féle hangfelvételre | |
Óriási akciót jelentett be Orbán Viktor, de a valóságban csak a lakosság 1%-ka felelt meg a követelményeknek | |
Magyar Péterről mondott véleményt Rogán Antal, egy konferencia előtt került szóba | |
Döntött a Médiatanács: A TV2 megúszta de az RTL nem | |
Előkerült egy férfi aki a vád szerint 491 millió forintra tett szert a pályázatok eredményes elbírálásáért... | |
Újabb botrány: Magyar Péter követeli, hogy a teljes hangfelvételt hozzák nyilvánosságra | |
Orbán Viktor: ekkor jöttem rá, hogy nagy baj van | |
|
Home Impresszum Kapcsolat Facebook |
2018-2024 Minden jog fenntartva © |