Home Impresszum Kapcsolat Facebook | Budapest, Magyarország |
|
Itthon titkolják, de kiderült hány alatt térülne a Budapest-Belgrád vasút felújítás |
Itthon titkolják, de kiderült: közel egy évezred alatt térülne meg a Budapest-Belgrád vasútfelújítás A Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakasza kilométerenként 1,4 milliárd forinttal drágább, mint a szerbiai szakasz, és a beruházás hatása a vártnál jóval szerényebb lesz. Az Investigate Europe oknyomozó riportja szerint az átalakítás csak minimális, mindössze 10-12%-os teherforgalom-növekedést generál majd, ami évente 766 millió forint vámbevételt hozhat a magyar államnak. Az 750 milliárd forintos beruházási költség mellett így a megtérülési időszak elérheti a 979 évet. Azonban egyes korábbi számítások szerint a megtérülés akár 2400 év is lehetett volna. Kevés hivatalos adat áll rendelkezésre A projekt megtérüléséről hivatalos információk szinte alig állnak rendelkezésre, mivel a magyar parlament 10 évre titkosította a kínai hitelszerződés részleteit. Az idén október 15-én elindult projekt várhatóan 2025-re készül el. A finanszírozást az Eximbank kínai állami hiteléből biztosítják, a projekt lebonyolítását pedig a kínai-magyar vegyesvállalat, a Kínai-Magyar Vasúti Nonprofit Zrt. végzi, több közbeszerzés keretében. Miért ilyen drága? A magyar szakasz sokkal drágább, mint a szerb rész. A szerb közlekedési minisztériumtól kapott adatok szerint a szerb szakasz (183 km) költsége 610 milliárd forint, míg a magyar szakasz (160 km) 750 milliárd forintra rúg. A különbség mögött részben a magyarországi magasabb munkaerő- és anyagköltségek állhatnak, de ez nem magyarázza teljesen a kiugró 1,4 milliárdos kilométerenkénti ártöbbletet. A megtérülési számítás nehézségei A szerb forgalomnövekedési előrejelzések azt mutatják, hogy 2040-re mindössze 12%-kal növekedne a teherforgalom az új infrastruktúra révén, ami évente csupán egy-két tehervonattal növeli a forgalmat. Az ebből származó vámbevételek alapján jön ki a 979 éves megtérülési idő, amely azonban a beruházás esetleges költségnövekedése esetén tovább nőhet. Az Investigate Europe elemzői azonban arra is felhívják a figyelmet, hogy ez a kis többletbevételek fokozatos növekedésével valamelyest rövidülhetne, ám ennek ellenére is több száz évet jelentene. Politikai és gazdasági indokok a háttérben A projekt azért is került a kritikák kereszttüzébe, mert a magyar politikusok egy része szerint egy másik, Szabadkát, Szegedet és Kecskemétet is összekötő vonal fejlesztése gazdaságilag előnyösebb lett volna. Ezzel növelhető lenne a személyforgalom is, míg a Budapest-Belgrád útvonal elsősorban a kínai áruforgalmat segíti. A kínai beruházások a szerb és magyar kormány számára fontos politikai előnyöket is jelentenek, mivel kedvező hitelkereteket kínálnak, amelyek kevésbé szigorú feltételek mellett hozzáférhetők, mint az IMF vagy az EU hitelei. Orbán Viktor miniszterelnök szerint a projekt elsődleges célja nem gazdasági megtérülés, hanem stratégiai előnyök biztosítása. |
Ezt olvassa mindenki: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Home Impresszum Kapcsolat Facebook | 2018-2024 Minden jog fenntartva © |
Home Impresszum Kapcsolat Facebook |
|
Itthon titkolják, de kiderült hány alatt térülne a Budapest-Belgrád vasút felújítás |
Itthon titkolják, de kiderült: közel egy évezred alatt térülne meg a Budapest-Belgrád vasútfelújítás A Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakasza kilométerenként 1,4 milliárd forinttal drágább, mint a szerbiai szakasz, és a beruházás hatása a vártnál jóval szerényebb lesz. Az Investigate Europe oknyomozó riportja szerint az átalakítás csak minimális, mindössze 10-12%-os teherforgalom-növekedést generál majd, ami évente 766 millió forint vámbevételt hozhat a magyar államnak. Az 750 milliárd forintos beruházási költség mellett így a megtérülési időszak elérheti a 979 évet. Azonban egyes korábbi számítások szerint a megtérülés akár 2400 év is lehetett volna. Kevés hivatalos adat áll rendelkezésre A projekt megtérüléséről hivatalos információk szinte alig állnak rendelkezésre, mivel a magyar parlament 10 évre titkosította a kínai hitelszerződés részleteit. Az idén október 15-én elindult projekt várhatóan 2025-re készül el. A finanszírozást az Eximbank kínai állami hiteléből biztosítják, a projekt lebonyolítását pedig a kínai-magyar vegyesvállalat, a Kínai-Magyar Vasúti Nonprofit Zrt. végzi, több közbeszerzés keretében. Miért ilyen drága? A magyar szakasz sokkal drágább, mint a szerb rész. A szerb közlekedési minisztériumtól kapott adatok szerint a szerb szakasz (183 km) költsége 610 milliárd forint, míg a magyar szakasz (160 km) 750 milliárd forintra rúg. A különbség mögött részben a magyarországi magasabb munkaerő- és anyagköltségek állhatnak, de ez nem magyarázza teljesen a kiugró 1,4 milliárdos kilométerenkénti ártöbbletet. A megtérülési számítás nehézségei A szerb forgalomnövekedési előrejelzések azt mutatják, hogy 2040-re mindössze 12%-kal növekedne a teherforgalom az új infrastruktúra révén, ami évente csupán egy-két tehervonattal növeli a forgalmat. Az ebből származó vámbevételek alapján jön ki a 979 éves megtérülési idő, amely azonban a beruházás esetleges költségnövekedése esetén tovább nőhet. Az Investigate Europe elemzői azonban arra is felhívják a figyelmet, hogy ez a kis többletbevételek fokozatos növekedésével valamelyest rövidülhetne, ám ennek ellenére is több száz évet jelentene. Politikai és gazdasági indokok a háttérben A projekt azért is került a kritikák kereszttüzébe, mert a magyar politikusok egy része szerint egy másik, Szabadkát, Szegedet és Kecskemétet is összekötő vonal fejlesztése gazdaságilag előnyösebb lett volna. Ezzel növelhető lenne a személyforgalom is, míg a Budapest-Belgrád útvonal elsősorban a kínai áruforgalmat segíti. A kínai beruházások a szerb és magyar kormány számára fontos politikai előnyöket is jelentenek, mivel kedvező hitelkereteket kínálnak, amelyek kevésbé szigorú feltételek mellett hozzáférhetők, mint az IMF vagy az EU hitelei. Orbán Viktor miniszterelnök szerint a projekt elsődleges célja nem gazdasági megtérülés, hanem stratégiai előnyök biztosítása. |
Ezt mindenki megfogja érezni: helyreállíthatatlan lehet a forint iránti bizalom | |
Nem akármit találtak Felcsúton: újabb házak és egy rejtélyes park került az Orbán családhoz | |
Megvan a mentők vizsgálatának végeredménye arról, hogy szivároghatott ki Magyar Péter esetlapja | |
Lázár János bejelentette: katolikus egyetemet építenek közel 300 milliárd forintból | |
17 ezer milliárdot fizethet Mészároséknak a 35 éves autópálya-koncesszió után az állam | |
Szentkirályi Alexandra bekeményít: reflektorokat fog ráirányítani a korrupcióra | |
Európa megmozdult: óriási kampány indult Orbán Viktor ellen | |
Már az osztrák közmédia is Magyar Péterrel foglalkozik | |
Kitört a Sulyok Tamás botrány: Úgy tűnik, megpróbálták törölni a kínos részeket a Wikipédia-oldaláról | |
Magyar Péter Deutschnak: a mai hazugságaid miatt feljelentelek | |
Hatalmas bakot lőtt Orbán Viktor - hibás volt a beszéd amit mondott | |
Tarol Magyar Péter legújabb videója | |
Botrány: A kínai sajtóban “Victor projekt” néven emlegetik a magyar giga-bizniszt | |
Döbbenetes külföldi reklámra bukkantak a hazai akkugyárakkal és a trieszti kikötővel kapcsolatban | |
Iszonyúan kínos: lebukott az állami média az M1 Híradóval | |
Bravúr: most írják ki a közbeszerzést, de három hónapja kész van amire kiírták... | |
A lakosságcsere most van! - olyan információk jöttek a magyar egyetemistákról ami hátborzongatóak... | |
Jön Magyar Péterék legnagyobb dobása: egy hónapon belül elindul | |
Nyugtalanító feltételezések kerültek elő: a Fidesz elcsalhatja a választásokat? | |
Aggasztó cikk jelent meg: A külföldi sajtó szerint Orbán átírta az 1956-os forradalom emlékét | |
Toroczkai bedurvult: szerinte Magyar Péter a pokol legmélyebb bugyraiba kerül majd | |
Orbán Viktor reformja elkezdődött: fontos pozíciót kapta meg Deutsch Tamás | |
Nagyon kellemetlen: Deutsch Tamás ellen fordították a 2007-es nyilatkozatát | |
Határon túli lelkészeknek vásárolt szolgálati autókat a magyar kormány | |
Több mint tizenkét milliárd forint állami támogatást költött szállodákra a katolikus egyház | |
Megdöbbentő dolgot mondott Győzike Mészárosról és Várkonyiról: nagyon szeretem az egész családot | |
Több százezer háztartás érintett: így módosulnak a rezsicsökkentés szabályai | |
Magyar Péter keményen odaszúrt Mészárosnak és Várkonyinak | |
Szijjártó bepipult: A magyarok oroszpártiságáról beszéltek külföldön | |
Érdekes adatok: nevetséges adót fizet Magyarország egyik legnagyobb akkumulátorgyára | |
A csádi misszió helyett akár a börtönbüntetést is bevállalná egy magyar katona, akit nem engednek leszerelni | |
Nézői bejelentés: felnyomták a médiahatóságnál a TV2-t | |
Egyelőre megbukott a Fidesz terve: Fejlemények Magyar Péter mentelmi jogával kapcsolatban | |
Tiltakozás tört ki a 2025 adóemelés ellen - súlyos eseményekhez vezethet | |
Kemény idők jöhetnek Orbán szerint - veszélyben a rezsicsökkentés és a 13. havi nyugdíj | |
Óriási botrány Orbán kormányülésén - nem akármit mondtak neki hangosbemondón | |
Kitört a botrány: a gazdáktól elvett földeket 17-szeres áron adják tovább a kínai autógyárnak | |
Mészáros cége felújította, átadta, majd két nap után olyan történt ami csak vicclapokban jelenhetne meg..... | |
Deutsch Tamás a Tisza Pártnak: "lehet pakolni, és elhúzni a csíkot" | |
Menczer Tamás egyre durvább tartalmakkal támadja Magyar Pétert | |
Botrány: emléktáblát kapott Orbán Balázs botrányos kijelentése, már kis is helyezték | |
Az Orbán-beszéd után elszabadult a pokol: a kormányszóvivő állt be a balhézók közé | |
Egy katonaruhás rendbontó próbálta megzavarni Magyar Péterék rendezvényét | |
„Ne nyúljon hozzám!” – előkerült egy videó az Orbán beszéde közben történt balhéról | |
Meglepő dolgot mondott Orbán: Brüsszelben azt mondták, miniszterelnök úr, húzzon el... | |
Valami megváltozott: Orbán Viktor egy felvételt tett közzé Magyar Péterről | |
Kiderült mennyi közpénzt utazgatott el Orbán és stábja az elmúlt másfél évben | |
Film készül Ákosról, 230 milliós állami támogatásból | |
Rengetegen vártak erre: Műsorra tűzte Ákos filmjét a közmédia | |
|
Home Impresszum Kapcsolat Facebook |
2018-2024 Minden jog fenntartva © |