Home Impresszum Kapcsolat Facebook | Budapest, Magyarország |
|
Eladósodva: újabb gigantikus hitelt vesz fel az Orbán kormány |
Magyarország 800 milliárd forintos hitelt kér vasútfejlesztésre az Európai Beruházási Banktól Lázár János építési és közlekedési miniszter egy friss Facebook-posztban közölte, hogy a magyar kormány hitelkérelmet nyújtott be az Európai Beruházási Bankhoz (EIB) 800 milliárd forintos összegben, amelyet a hazai vasúthálózat fejlesztésére kívánnak felhasználni. Lázár posztjában hangsúlyozta, hogy a kormány nem vár tovább Brüsszelre, amely a Magyarországnak járó támogatások kifizetésével késlekedik, hanem saját kezdeményezésre előre lép a vasúti infrastruktúra korszerűsítésében. A bejelentés szerint a 800 milliárd forintos fejlesztési program egyik felét a magyar kormány saját forrásból fedezi, míg a másik felét az EIB-től kapott hitel biztosítja majd. Lázár emlékeztetett arra, hogy augusztusban meghirdettek egy 5 pontos közlekedési akciótervet, amely azonnali beavatkozások mellett hosszú távú, átfogó fejlesztéseket is tartalmaz. A tervek célja, hogy javítsák az ország közlekedési infrastruktúrájának állapotát, különös tekintettel a vasúthálózatra. A fejlesztési program céljai A hitel az egyik alapja annak a 10 évre tervezett, 1200 milliárd forintos vasútfejlesztési csomagnak, amelynek fő célja a magyar vasúti rendszer átfogó megújítása. A tervezett fejlesztések az első ütemben közel 500 kilométernyi vasúti pályát érintenek. Emellett 119 kilométernyi szakaszon felszámolják a lassújeleket, és 490 kilométer hosszúságú pályát helyeznek a legmodernebb, központi forgalomirányítás alá, ami jelentős hatékonyságjavulást hozhat az utasok számára. Az EIB-hez benyújtott hitel iránti kérelem újabb példája annak, hogy a magyar kormány és állami intézmények gyakran fordulnak a bankhoz nagyobb beruházási projektek finanszírozásához. Korábban például a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér megvásárlásához is felhasználtak EIB-forrásokat. A fejlesztések jelentősége A magyar vasúthálózat régóta sürgető felújításra szorul, mivel a lassújelek és az elavult infrastruktúra sok helyen nehezíti a közlekedést, rontja a szolgáltatások minőségét és csökkenti a közlekedésbiztonságot. Az EIB-től kért hitel és a kormány által biztosított források együttesen nagy lehetőséget kínálnak a vasút modernizálására, amely hosszú távon nemcsak az utasforgalomra, hanem a gazdaságra is kedvező hatást gyakorolhat. A fejlesztési tervek jelentőségét Lázár János is kiemelte, hiszen a vasút kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntartható közlekedésben, valamint a környezetvédelemben, mivel segíthet csökkenteni a közúti közlekedés terhelését és az ebből adódó károsanyag-kibocsátást. A következő hónapokban várhatóan további részletek derülnek ki a konkrét projektekről és az ütemezésről, azonban a bejelentés egyértelmű üzenete az, hogy Magyarország elkötelezett a modern és hatékony vasúti rendszer kiépítése mellett, amelyet az EIB-től érkező pénzügyi források is segítenek megvalósítani. |
Ezt olvassa mindenki: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Home Impresszum Kapcsolat Facebook | 2018-2024 Minden jog fenntartva © |
Home Impresszum Kapcsolat Facebook |
|
Eladósodva: újabb gigantikus hitelt vesz fel az Orbán kormány |
Magyarország 800 milliárd forintos hitelt kér vasútfejlesztésre az Európai Beruházási Banktól Lázár János építési és közlekedési miniszter egy friss Facebook-posztban közölte, hogy a magyar kormány hitelkérelmet nyújtott be az Európai Beruházási Bankhoz (EIB) 800 milliárd forintos összegben, amelyet a hazai vasúthálózat fejlesztésére kívánnak felhasználni. Lázár posztjában hangsúlyozta, hogy a kormány nem vár tovább Brüsszelre, amely a Magyarországnak járó támogatások kifizetésével késlekedik, hanem saját kezdeményezésre előre lép a vasúti infrastruktúra korszerűsítésében. A bejelentés szerint a 800 milliárd forintos fejlesztési program egyik felét a magyar kormány saját forrásból fedezi, míg a másik felét az EIB-től kapott hitel biztosítja majd. Lázár emlékeztetett arra, hogy augusztusban meghirdettek egy 5 pontos közlekedési akciótervet, amely azonnali beavatkozások mellett hosszú távú, átfogó fejlesztéseket is tartalmaz. A tervek célja, hogy javítsák az ország közlekedési infrastruktúrájának állapotát, különös tekintettel a vasúthálózatra. A fejlesztési program céljai A hitel az egyik alapja annak a 10 évre tervezett, 1200 milliárd forintos vasútfejlesztési csomagnak, amelynek fő célja a magyar vasúti rendszer átfogó megújítása. A tervezett fejlesztések az első ütemben közel 500 kilométernyi vasúti pályát érintenek. Emellett 119 kilométernyi szakaszon felszámolják a lassújeleket, és 490 kilométer hosszúságú pályát helyeznek a legmodernebb, központi forgalomirányítás alá, ami jelentős hatékonyságjavulást hozhat az utasok számára. Az EIB-hez benyújtott hitel iránti kérelem újabb példája annak, hogy a magyar kormány és állami intézmények gyakran fordulnak a bankhoz nagyobb beruházási projektek finanszírozásához. Korábban például a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér megvásárlásához is felhasználtak EIB-forrásokat. A fejlesztések jelentősége A magyar vasúthálózat régóta sürgető felújításra szorul, mivel a lassújelek és az elavult infrastruktúra sok helyen nehezíti a közlekedést, rontja a szolgáltatások minőségét és csökkenti a közlekedésbiztonságot. Az EIB-től kért hitel és a kormány által biztosított források együttesen nagy lehetőséget kínálnak a vasút modernizálására, amely hosszú távon nemcsak az utasforgalomra, hanem a gazdaságra is kedvező hatást gyakorolhat. A fejlesztési tervek jelentőségét Lázár János is kiemelte, hiszen a vasút kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntartható közlekedésben, valamint a környezetvédelemben, mivel segíthet csökkenteni a közúti közlekedés terhelését és az ebből adódó károsanyag-kibocsátást. A következő hónapokban várhatóan további részletek derülnek ki a konkrét projektekről és az ütemezésről, azonban a bejelentés egyértelmű üzenete az, hogy Magyarország elkötelezett a modern és hatékony vasúti rendszer kiépítése mellett, amelyet az EIB-től érkező pénzügyi források is segítenek megvalósítani. |
Robbant a Sulyok botrány: Nem kértek engedélyt a videójukban megszólaltatott 12 éves lány szerepeltetéséhez | |
Egy ordítozó férfinak szólt oda Lázár János: „Nyugalom! Nyugalom!” | |
Vissza a jövőbe Érden, de most egy Suzuki került a sínekre a delorean helyett | |
Rekord: kétmilliót fizet a rendőrség ha segítesz elkapni egy férfit | |
Forradalomról és vagyonelkobzásról beszél Gyurcsány Ferenc? ..hatalmas vagyonok, de egy idő után visszaveszi majd a nép... | |
Szijjártó Péter: versenyképes adórendszert tartunk fenn, amely nem bünteti, hanem támogatja a munkát | |
Kiderült kit akarnak a Tiszások látni Magyar Péter mellett - mit lép a Tisza elnöke? | |
Schobert Norbi a sztrókjáról: Az agyam egy része elpusztult | |
Itt a lehetőség azoknak akik személyesen akarnak találkozni Magyar Péterrel | |
Megbolondul az időjárás, ennek aztán senki nem fog örülni | |
Menczer Tamás: „A világháború elkezdődött!” | |
Csúnyán elkaszálták Gyurcsány Ferencet: több mint 14 milliót kell kifizetnie | |
Ételosztás: valakik megrongálták az Enni adok-dobozt | |
2025-ös költségvetés: Tiborcz István és Garancsi István cégeinek 120 milliárd juthat | |
Botrány: Betonakadállyal zártak le egy utat Ausztriában a magyar ingázók miatt | |
Magyar Péter: A Fidesz a sajtónak ma kiküldött emailben leleplezte önmagát | |
Az eddigi legerősebb írással mentek neki Magyar Péternek - "Megáll az ész! Péter, hát van neked bőr a képeden?" | |
Újabb hanganyag jelent meg a Tiszáról - „Kiszórt kib*szott sok pénzt, 103 millió forintot a Hősök terei rendezvényre” | |
Magyar Péter visszavonulását akarják a magyarok? - a nézőpont mérése szerint igen! | |
Durvul a csatározás Budapesten: a főváros issza meg a levét? | |
Csalással segítik Tóth Gabiékat? A zsűri kiejtené, a közönség megmentette őket | |
Rogán kiakadt Magyar Péter állításán: „Ennél nagyobb ostobaságot még életemben nem hallottam” | |
Óriási a baj: Moszkva már támadással fenyegeti Lengyelországot | |
Kiszivárgott Putyin titkos terve: így darabolná fel Ukrajnát | |
Kitört a magyar rezsi botrány: dupla számlát fizetnek amióta lecserélték a régi műszereket | |
Ellenzéki háború: Hadházy Ákos keményen visszaszólt Magyar Péternek | |
Váratlan helyről kapott kritikát Magyar Péter: Én nem szorultam rá sem NER-es állásokra.. | |
Orbán apja szállítja a köveket Budapest–Belgrád vasút építéséhez | |
Nyilvános a 100 leggazdagabb magyar listája: Egy év alatt másfélszeresére nőtt Mészáros Lőrinc vagyona | |
Döbbenetes külföldi reklámra bukkantak a hazai akkugyárakkal és a trieszti kikötővel kapcsolatban | |
El sem készült munkákat vett át a MÁV Mészáros cégétől? - érdekes dokumentumok | |
Na ki szerzett földterületet Alcsút-Hatvanpusztán? - Mészáros Lőrinc hároméves unokája | |
Döbbenet: így hazaárulózták le Magyar Pétert nyilvánosan - videó | |
Rohamtempóban épül a kínai gyár, még az építőanyag is Kínából jön | |
Durva dolog jelent meg a kínai állami médiában, bár korábban ezt Lázár János tárcája nem ismerte el | |
4 milliárd forint közpénzből építették fel az egyik egyházmegye négy csillagos szállodáját | |
Egy gyönyörű kórházat kapott az államtól a Magyar Református Egyház, sőt évi fél milliárd forintos segítséget is kaptak mellé | |
Magyar Péter: A Tisza Párt nem alkudozik hivatalban lévő ellenzéki politikusokkal, még Hadházyval sem | |
Durván nekimentek Magyar Péternek: Ha valaki az elmúlt 10+ évet a NER-en belül töltötte .... | |
Orbán Viktor aláírta, megvan a bérmegállapodás, méghozzá a következő 3 évre: mutatjuk a számokat | |
Ledobta a cukiság bombát Szentkirályi Alexandra és meg is kapta a nap kommentjét | |
Most éri meg igazán magyarnak lenni: óriási pénzesőt jelentett be Menczer Tamás | |
Közel 29 milliárdból építhet sportparkot a Deutsch Tamás által vezetett klub | |
Lakóházra zuhant egy repülőgép Litvániában - videó a helyszínről | |
Időjárás jelentés: napozás kifogyott, hideg sör meg nem is volt | |
Már minden kategóriában vezet a Fidesz előtt a Tisza - friss adatok | |
Kiderült mivel vág vissza Magyar Péter - mit reagál a kormány? | |
Csalódottan beszélt Menczer Tamás: attól tart, hogy lenézik a kormányt... | |
Az USA és Nagy-Britannia után Franciaország is engedélyezi a nagy hatótávolságú rakéták bevetését Oroszországban | |
|
Home Impresszum Kapcsolat Facebook |
2018-2024 Minden jog fenntartva © |