Magyar szereplőket is megnevezett Orbán, akik szerinte a Tisza Párt mögött állnak
Megjelenés:

Orbán Viktor bizakodó hangulatban értékelte a választási esélyeket
Orbán Viktor miniszterelnök zárt körű előadást tartott a Parlamenti Szalonban, ahol kiemelte, hogy szerinte a Tisza Párt előnyét mutató közvélemény-kutatások félrevezetők. Menczer Tamás, a Fidesz kommunikációs igazgatója osztotta meg a Harcosok Klubja-csoportban, hogy Orbán szerint a Voks2025-ön legalább kétszer annyian vesznek részt, mint a Tisza Párt korábbi, Magyarok Hangja elnevezésű szavazásán. Ezt tekinti a miniszterelnök a valós erőviszonyokat tükröző mérőszámnak.
Diszkóliberális figura és háttérfinanszírozók
A beszéd során Orbán ismét elővette a már megszokott narratívát, miszerint a jelenlegi ellenzék mögött ugyanazok az erők állnak, mint korábban Gyurcsány Ferenc mögött. A miniszterelnök „diszkóliberális figurának” nevezte Magyar Pétert, és kijelentette, hogy valójában a Tisza Párt mögött álló „gazdákkal” kell vitatkozni. Megnevezte Brüsszelt, a Soros-hálózatot, külföldi multinacionális cégeket, valamint baloldali oligarchákat, köztük Bige Lászlót, Bojár Gábort és Bajnai Gordont.
Magyar Péter reakciója
Magyar Péter, a Tisza Párt vezetője a Facebookon reagált a miniszterelnök szavaira. Műkedvelő marketingesként jelzem a Karmelitának, hogy nem szabad mindennap másként hívni a kihívót, akitől rettegtek, mert zavar keletkezhet a gyűlöletpropagandátok célcsoportjában.
– írta. Ironikus hangvételben sorolta fel az ellene felhozott jelzőket, ezzel jelezve, hogy a Fidesz propagandája következetlen.
Visszhang: digitális propaganda vagy közösségi tájékoztatás?
Orbán Viktor leleplezettnek vélt egy állítólagos online hálózatot, a Visszhangot, amely szerinte a Tisza Párt suttogó propagandáját valósítja meg. A Telex megkereste a pártot, amely elismerte, hogy létezik egy „kevésbé jelentős”, pár száz fős Signal-csoport, ahol a híreket osztják meg. A párt közleménye szerint nem szerveznek Harcosok Klubjához hasonló hálózatot, és valódi nemzeti összefogást, békét hirdetnek a Békések Ligáján keresztül.
Digitális jelenlét és hitelesség
A Tisza Párt hangsúlyozta, hogy a közösségi médiában való erősebb jelenlétük és népszerűségük annak köszönhető, hogy őszintén kommunikálnak, és reagálnak a magyar emberek problémáira. Magyar Péter digitális kampánya sokkal hitelesebbnek tűnik a választók számára, mint a kormánypárti narratíva.
Kulcsszavak
Orbán Viktor, Magyar Péter, Tisza Párt, Harcosok Klubja, Voks2025, diszkóliberális, Soros hálózat, Brüsszel, propaganda, közvélemény-kutatás
Forrás: Telex.hu