Mindenki Orbán rejtélyes írásáról beszél - valami készül?
Megjelenés:

„HK” – két betű, rengeteg találgatás
Május 15-én kora reggel Orbán Viktor egy rendkívül szűkszavú, ám annál rejtélyesebb bejegyzést tett közzé Facebook-oldalán: HK
. A bejegyzéshez nem társult kép, link vagy bármilyen kiegészítés, mégis hatalmas hullámokat vetett a közösségi médiában és a sajtóban egyaránt.
Sokan rögtön a kultikus „Harcosok Klubja” című filmre asszociáltak, és ez nem véletlen. A miniszterelnök kommunikációjában nem először jelenik meg ez a fogalom, és most minden jel arra utal, hogy egy új kampány vagy márkaindítás része lehet a titokzatos poszt.
A Harcosok Klubja mint politikai brand?
A hvg.hu cikke szerint a „HK” egy új politikai projekt rövidítése lehet, amely a Fidesz szavazótáborának aktivizálását célozza. A 444.hu úgy tudja, hogy szórólapokon is megjelent már a „Harcosok Klubja” elnevezés, és ez a kampány egyfajta belső motivációs, közösségépítő programként szolgálhat a kormánypárton belül.
Egyes források szerint a „HK” egy szűkebb, elkötelezettebb aktivistacsoportot jelölhet, akik közvetlenül segítenék Orbán politikai üzeneteinek terjesztését online és offline is. A miniszterelnök szűkszavú kommunikációja így újabb szintre léphet a politikai mozgósítás terén.
Nem először használ ilyen eszközt
Orbán Viktor korábban is élt a rejtélyes, de erőteljes szimbólumokkal. 2022-ben például egy „Harcosok Klubja” feliratú képet posztolt Menczer Tamással közösen, amely akkor is kampányüzenetként értelmeződött. A hasonló megmozdulások célja jellemzően az, hogy megragadják a figyelmet, és tematizálják a közéleti diskurzust.
A mostani „HK” posztban rejlő szándék azonban még nem teljesen világos. A nyilvánosság részéről egyértelmű az érdeklődés, de konkrét bejelentés vagy magyarázat eddig nem érkezett.
Mit jelenthet ez a jövőre nézve?
Ha a találgatások helyesek, és valóban egy új, „Harcosok Klubja” névre keresztelt kampány indul el a Fidesz oldalán, az a választások közeledtével egy újfajta kommunikációs hadviselést vetít előre. A közösségi médiára épülő gyors reakciók, a rejtélyesség és a lojalitásra építő közösségépítés mind részei lehetnek az új stratégiának.
Ugyanakkor a titokzatosság hosszú távon vissza is üthet, ha nem párosul világos üzenettel és következetes kommunikációval.
Kulcsszavak
orbán, hk, harcosok klubja, kampány, fidesz, politikai kommunikáció, facebook, aktivisták, közösségépítés, hvg