Home Impresszum Kapcsolat Facebook | Budapest, Magyarország |
|
Döbbenetes külföldi reklámra bukkantak a hazai akkugyárakkal és a trieszti kikötővel kapcsolatban |
A Hazai Akkugyárakkal Reklámozza a Kormány a Trieszti Kikötőt Külföldön Innováció, Technológia és Dinamikus Munkaerő „Jól kiépített infrastruktúra, innovatív megoldások, fejlett technológia és dinamikus munkaerő” – ilyen és ehhez hasonló pozitív mondatokkal jellemzi Magyarországot az a prezentáció, amit az Adria Port Zrt. vezérigazgatója mutatott be május végén egy szakmai eseményen. Az anyagban a magyarországi akkumulátoripari beruházásokat is kiemelték, mint hazánk egyik erősségét. A Trieszti Kikötő: Egy Tengerparti Projekt A trieszti kikötő miatt 2019-ben létrehozott projektcég azonban csak nyeli a közpénzt, az építkezés pedig még el sem kezdődött. 2020 végén a magyar kormány területet és üzemeltetési jogot vett az olaszországi város tengerpartján nagyjából 10 milliárd forintért. Bár a kormány kikötőnek hívja a megvásárolt ingatlant, valójában egy volt olajfinomítóról van szó, amit konténerhajók fogadására alkalmas teherkikötővé kívánnak alakítani. Csend és Fejlesztési Költségek Az adásvétel óta nagy volt a csend a projekt körül: a tervezett beruházásról leginkább csak az olasz sajtó híreiből értesülhettek a magyar olvasók. 2022 őszén például a Trieste News írta meg, hogy a kikötőt összesen 200 millió euró értékben fejlesztik, amelyből 45 millió eurót az olaszok fizetnek az Európai Uniótól kapott helyreállítási alapból, míg a fennmaradó 155 millió eurót (kb. 64,8 milliárd forintot) feltételezhetően a magyar kormány állja. Kormányzati Eltökéltség és Nemzetközi Bemutatkozás A kormány eltökéltsége töretlen a trieszti projekt iránt, noha a pontos készülési dátumot és a költségeket nem kötik a lakosok orrára. Május végén az olasz városban rendezték meg a Földközi-tengeri kikötők és logisztika 2024 nemzetközi kiállítást és konferenciát, amelyen részt vett a magyar állam projektcége, az Adria Port Zrt. is. Garai Péter vezérigazgató egy 12 oldalas prezentációt mutatott be a magyar kormány Triesztbe tervezett projektjéről. A prezentáció a magyar kereskedelmi útvonalak ismertetésével kezdődött, kiemelve az autóipar, az akkumulátor- és elektronikai ipar növekedési várakozásait. A magyar logisztikai ipart dicsérte, kiemelve az infrastruktúra, a szállítmányozási szektor innovatív megoldásait és a fejlett technológiát. Akkumulátoripar: A Jövő Kulcsszereplője A prezentáció egyik fontos eleme a magyarországi akkumulátoripar bemutatása volt, hazánkat a szektor feltörekvő kulcsszereplőjének nevezve. Bemutatták a hazánkban működő akkugyárakat, kiemelve a teljes lánc (gyártás, beépítés, feldolgozás) jelenlétét. Emellett hangsúlyozták a kedvező üzleti környezetet, a képzett munkaerőt és az erős mérnöki hagyományokat. A Trieszti Projekt Költségei és Eredményei A trieszti projekt lebonyolítására létrehozott Adria Port Zrt. közel öt éve működik, és a vállalat területet bérel ki, bár bevételei minimálisak. A cég kiadásai viszont jelentősek, és a vállalat egyre több alkalmazottal működik, 2023-ban már 12 fővel. Garai Péter vezérigazgató fizetése is jelentős, 2023-ban például kb. 28 millió forintot kapott. Az Adria Port Zrt. a megalapítása óta masszívan veszteséges: összesen 1,5 milliárd forint veszteséget termelt. Mindezt úgy, hogy a kikötőnek még gyakorlatilag neki sem álltak, csak előkészületek és megbeszélések zajlanak. A Jövő Kérdései A projekt megvalósíthatósági tanulmányát csak a trieszti ipartelep megvásárlása után rendelték meg, és bár 160 millió forint közpénzbe került, nem hozták nyilvánosságra. Ez sok kérdést vet fel a projekt jövőjét illetően, és a kormány terveinek átgondoltságát is megkérdőjelezi. Miközben a kormány eltökéltsége a trieszti projekt iránt töretlen, a pontos megvalósítási dátum és költségek továbbra is bizonytalanok. Az Adria Port Zrt. prezentációja azonban azt sugallja, hogy Magyarország a logisztikai és ipari szektorban komoly fejlődést és befektetési lehetőségeket kínál, amelyeket külföldön is igyekeznek népszerűsíteni. |
Ezt olvassa mindenki: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Home Impresszum Kapcsolat Facebook | 2018-2024 Minden jog fenntartva © |
Home Impresszum Kapcsolat Facebook |
|
Döbbenetes külföldi reklámra bukkantak a hazai akkugyárakkal és a trieszti kikötővel kapcsolatban |
A Hazai Akkugyárakkal Reklámozza a Kormány a Trieszti Kikötőt Külföldön Innováció, Technológia és Dinamikus Munkaerő „Jól kiépített infrastruktúra, innovatív megoldások, fejlett technológia és dinamikus munkaerő” – ilyen és ehhez hasonló pozitív mondatokkal jellemzi Magyarországot az a prezentáció, amit az Adria Port Zrt. vezérigazgatója mutatott be május végén egy szakmai eseményen. Az anyagban a magyarországi akkumulátoripari beruházásokat is kiemelték, mint hazánk egyik erősségét. A Trieszti Kikötő: Egy Tengerparti Projekt A trieszti kikötő miatt 2019-ben létrehozott projektcég azonban csak nyeli a közpénzt, az építkezés pedig még el sem kezdődött. 2020 végén a magyar kormány területet és üzemeltetési jogot vett az olaszországi város tengerpartján nagyjából 10 milliárd forintért. Bár a kormány kikötőnek hívja a megvásárolt ingatlant, valójában egy volt olajfinomítóról van szó, amit konténerhajók fogadására alkalmas teherkikötővé kívánnak alakítani. Csend és Fejlesztési Költségek Az adásvétel óta nagy volt a csend a projekt körül: a tervezett beruházásról leginkább csak az olasz sajtó híreiből értesülhettek a magyar olvasók. 2022 őszén például a Trieste News írta meg, hogy a kikötőt összesen 200 millió euró értékben fejlesztik, amelyből 45 millió eurót az olaszok fizetnek az Európai Uniótól kapott helyreállítási alapból, míg a fennmaradó 155 millió eurót (kb. 64,8 milliárd forintot) feltételezhetően a magyar kormány állja. Kormányzati Eltökéltség és Nemzetközi Bemutatkozás A kormány eltökéltsége töretlen a trieszti projekt iránt, noha a pontos készülési dátumot és a költségeket nem kötik a lakosok orrára. Május végén az olasz városban rendezték meg a Földközi-tengeri kikötők és logisztika 2024 nemzetközi kiállítást és konferenciát, amelyen részt vett a magyar állam projektcége, az Adria Port Zrt. is. Garai Péter vezérigazgató egy 12 oldalas prezentációt mutatott be a magyar kormány Triesztbe tervezett projektjéről. A prezentáció a magyar kereskedelmi útvonalak ismertetésével kezdődött, kiemelve az autóipar, az akkumulátor- és elektronikai ipar növekedési várakozásait. A magyar logisztikai ipart dicsérte, kiemelve az infrastruktúra, a szállítmányozási szektor innovatív megoldásait és a fejlett technológiát. Akkumulátoripar: A Jövő Kulcsszereplője A prezentáció egyik fontos eleme a magyarországi akkumulátoripar bemutatása volt, hazánkat a szektor feltörekvő kulcsszereplőjének nevezve. Bemutatták a hazánkban működő akkugyárakat, kiemelve a teljes lánc (gyártás, beépítés, feldolgozás) jelenlétét. Emellett hangsúlyozták a kedvező üzleti környezetet, a képzett munkaerőt és az erős mérnöki hagyományokat. A Trieszti Projekt Költségei és Eredményei A trieszti projekt lebonyolítására létrehozott Adria Port Zrt. közel öt éve működik, és a vállalat területet bérel ki, bár bevételei minimálisak. A cég kiadásai viszont jelentősek, és a vállalat egyre több alkalmazottal működik, 2023-ban már 12 fővel. Garai Péter vezérigazgató fizetése is jelentős, 2023-ban például kb. 28 millió forintot kapott. Az Adria Port Zrt. a megalapítása óta masszívan veszteséges: összesen 1,5 milliárd forint veszteséget termelt. Mindezt úgy, hogy a kikötőnek még gyakorlatilag neki sem álltak, csak előkészületek és megbeszélések zajlanak. A Jövő Kérdései A projekt megvalósíthatósági tanulmányát csak a trieszti ipartelep megvásárlása után rendelték meg, és bár 160 millió forint közpénzbe került, nem hozták nyilvánosságra. Ez sok kérdést vet fel a projekt jövőjét illetően, és a kormány terveinek átgondoltságát is megkérdőjelezi. Miközben a kormány eltökéltsége a trieszti projekt iránt töretlen, a pontos megvalósítási dátum és költségek továbbra is bizonytalanok. Az Adria Port Zrt. prezentációja azonban azt sugallja, hogy Magyarország a logisztikai és ipari szektorban komoly fejlődést és befektetési lehetőségeket kínál, amelyeket külföldön is igyekeznek népszerűsíteni. |
Orbán Viktor nem teszi zsebre, amit Ausztriában kapott: Európa-ellenes, Putyin támogató | |
Budapesten fotózták le a börtön elől megszökött miniszterelnököt | |
Moszkva aggódik, már Budapesttől is lépéseket követel | |
Megszólalt Hadas Kriszta lánya, kéréssel fordult mindenkihez | |
Erre senki nem számított: Lázár János alaposan helyre rakta Mészáros Lőrincéket | |
Így töltötte az utolsó estéjét Hadas Kriszta – megható emlékek egy szeretett riporterről | |
Meghátrál a kormány? Dagad a botrány az új típusú adóztatás miatt | |
Nagy Ervin: Minden nap próbálnak beférkőzni hozzánk olyanok, akik Kubatovnak vagy Rogánnak jelentenének | |
Kemény állítással ment neki Nagy Márton Magyar Péternek - ezzel sokan nem fognak egyetérteni | |
Borzasztó hír jött: meghalt Hadas Kriszta | |
Elhangzott az Európai Parlamentben - 30 milliárd eurót kapott Magyarország - amiből sokat elrakott az Orbán család | |
Belharc: Egymásnak ugrottak a fideszes polgármesterek és országgyűlési képviselők | |
Megszűnt a mentelmi jog, a BRFK már vizsgálja az ex-fideszes nőverési ügyét | |
Hibázott az ATV műsorvezetője - távozik, ideje búcsút venni | |
Szalay-Bobrovniczky Kristóf aláírta: hadiipari nagyágyú érkezhet Magyarországra | |
Egy NATO-tagország tett panaszt Szijjártóra: a következmények beláthatatlanok | |
Mészáros legnagyobb dobása: Versenytárs nélkül uralja 2034-ig a legújabb bizniszt | |
Váratlanul megszólalt a rendőrség Orbán testvérének ügyéről, megdöbbentő az igazság | |
Semjént kérdezték a legújabb Balog botrányról, erőteljesen reagált: „Mi közöm van nekem..?” | |
Magyar Péter borított: a DK és Fidesz Együtt Szavazott Tiborcz István Ügyében | |
Apokaliptikus képsorok Spanyolországból, sok halott lehet még az özönvíz után | |
Óriási Fidesz bukás: elvesztette a többségét, visszakerül a Samsung-gyár Gödhöz | |
Diagrammon a nagy trükk: áramdíj 1914 forint, rendszerhasználati díj 9877 forint | |
Már az osztrák közmédia is Magyar Péterrel foglalkozik | |
Magyar Péter Deutschnak: a mai hazugságaid miatt feljelentelek | |
Botrány: A kínai sajtóban “Victor projekt” néven emlegetik a magyar giga-bizniszt | |
Bravúr: most írják ki a közbeszerzést, de három hónapja kész van amire kiírták... | |
Iszonyúan kínos: lebukott az állami média az M1 Híradóval | |
A lakosságcsere most van! - olyan információk jöttek a magyar egyetemistákról ami hátborzongatóak... | |
Jön Magyar Péterék legnagyobb dobása: egy hónapon belül elindul | |
Háború indult: Magyar Péter beleszállt Várkonyi Andreába | |
Magyar Péter: Nagyon korán keltek ma a trollok | |
Már meg is jelent a törvényjavaslat: inflációkövető automatikus adóemelést vezet be az Orbán kormány | |
Szijjártó Péter teljesen kiakadt, kemény üzenetet küldött Ursula von der Leyennek | |
Durva marketinget toltak Orbán mögé: kiderült mennyit költöttek Orbán hirdetéseire az árvíz hetében - kapaszkodj meg! | |
Kiderült hány millióért vettek ülőgarnitúrát a Karmelita teraszára - döbbenetes luxus | |
Kezdjünk aggódni? - Hulladék-nagykereskedő céget alapított a Magyarországon akkumulátorgyárat építő cég | |
Megkongatta a vészharangot Magyar Péter: szétesnek a közszolgáltatások | |
Megnézték a közmédia szerződési listáját: ismerős nevek, óriási összegek | |
Honvédelmi miniszter: Orbán Gáspár, hivatásos katonaként részt vesz a csádi misszió előkészítésében | |
Óriási dicséretet kapott Orbán Viktor Moszkvából - név szerint említette a Kreml | |
Szijjártó bepipult, újabb ország nagykövetét rendelte magához: Senkitől nem viseljük el...! | |
Hullanak a fejek: Miért bukott meg Orbán bizalmasa, elsöprő többség szavazott ellene | |
Ébresztőt fújt Magyar Péter: sereghajtó a magyar gazdaság | |
Bajban a focilegenda? - kitört a botrány, elzavarnák Dzsudzsákot a Loki-szurkolók! | |
Amerika forrong: Biden szemétnek nevezte Trump támogatóit | |
Lincshangulat: Megkeserítik a lakók életét a filippínó vendégmunkások, italoznak, mulatoznak | |
Ez még csak a kezdet: Orbán Viktor barátja áll a forint bedőlése mögött | |
Elárulta Menczer Tamás miért biztos 100%-ig abban, hogy 2026-ban tarolni fog a Fidesz–KDNP | |
|
Home Impresszum Kapcsolat Facebook |
2018-2024 Minden jog fenntartva © |