Home Impresszum Kapcsolat Facebook | Budapest, Magyarország |
|
Döbbenetes külföldi reklámra bukkantak a hazai akkugyárakkal és a trieszti kikötővel kapcsolatban |
A Hazai Akkugyárakkal Reklámozza a Kormány a Trieszti Kikötőt Külföldön Innováció, Technológia és Dinamikus Munkaerő „Jól kiépített infrastruktúra, innovatív megoldások, fejlett technológia és dinamikus munkaerő” – ilyen és ehhez hasonló pozitív mondatokkal jellemzi Magyarországot az a prezentáció, amit az Adria Port Zrt. vezérigazgatója mutatott be május végén egy szakmai eseményen. Az anyagban a magyarországi akkumulátoripari beruházásokat is kiemelték, mint hazánk egyik erősségét. A Trieszti Kikötő: Egy Tengerparti Projekt A trieszti kikötő miatt 2019-ben létrehozott projektcég azonban csak nyeli a közpénzt, az építkezés pedig még el sem kezdődött. 2020 végén a magyar kormány területet és üzemeltetési jogot vett az olaszországi város tengerpartján nagyjából 10 milliárd forintért. Bár a kormány kikötőnek hívja a megvásárolt ingatlant, valójában egy volt olajfinomítóról van szó, amit konténerhajók fogadására alkalmas teherkikötővé kívánnak alakítani. Csend és Fejlesztési Költségek Az adásvétel óta nagy volt a csend a projekt körül: a tervezett beruházásról leginkább csak az olasz sajtó híreiből értesülhettek a magyar olvasók. 2022 őszén például a Trieste News írta meg, hogy a kikötőt összesen 200 millió euró értékben fejlesztik, amelyből 45 millió eurót az olaszok fizetnek az Európai Uniótól kapott helyreállítási alapból, míg a fennmaradó 155 millió eurót (kb. 64,8 milliárd forintot) feltételezhetően a magyar kormány állja. Kormányzati Eltökéltség és Nemzetközi Bemutatkozás A kormány eltökéltsége töretlen a trieszti projekt iránt, noha a pontos készülési dátumot és a költségeket nem kötik a lakosok orrára. Május végén az olasz városban rendezték meg a Földközi-tengeri kikötők és logisztika 2024 nemzetközi kiállítást és konferenciát, amelyen részt vett a magyar állam projektcége, az Adria Port Zrt. is. Garai Péter vezérigazgató egy 12 oldalas prezentációt mutatott be a magyar kormány Triesztbe tervezett projektjéről. A prezentáció a magyar kereskedelmi útvonalak ismertetésével kezdődött, kiemelve az autóipar, az akkumulátor- és elektronikai ipar növekedési várakozásait. A magyar logisztikai ipart dicsérte, kiemelve az infrastruktúra, a szállítmányozási szektor innovatív megoldásait és a fejlett technológiát. Akkumulátoripar: A Jövő Kulcsszereplője A prezentáció egyik fontos eleme a magyarországi akkumulátoripar bemutatása volt, hazánkat a szektor feltörekvő kulcsszereplőjének nevezve. Bemutatták a hazánkban működő akkugyárakat, kiemelve a teljes lánc (gyártás, beépítés, feldolgozás) jelenlétét. Emellett hangsúlyozták a kedvező üzleti környezetet, a képzett munkaerőt és az erős mérnöki hagyományokat. A Trieszti Projekt Költségei és Eredményei A trieszti projekt lebonyolítására létrehozott Adria Port Zrt. közel öt éve működik, és a vállalat területet bérel ki, bár bevételei minimálisak. A cég kiadásai viszont jelentősek, és a vállalat egyre több alkalmazottal működik, 2023-ban már 12 fővel. Garai Péter vezérigazgató fizetése is jelentős, 2023-ban például kb. 28 millió forintot kapott. Az Adria Port Zrt. a megalapítása óta masszívan veszteséges: összesen 1,5 milliárd forint veszteséget termelt. Mindezt úgy, hogy a kikötőnek még gyakorlatilag neki sem álltak, csak előkészületek és megbeszélések zajlanak. A Jövő Kérdései A projekt megvalósíthatósági tanulmányát csak a trieszti ipartelep megvásárlása után rendelték meg, és bár 160 millió forint közpénzbe került, nem hozták nyilvánosságra. Ez sok kérdést vet fel a projekt jövőjét illetően, és a kormány terveinek átgondoltságát is megkérdőjelezi. Miközben a kormány eltökéltsége a trieszti projekt iránt töretlen, a pontos megvalósítási dátum és költségek továbbra is bizonytalanok. Az Adria Port Zrt. prezentációja azonban azt sugallja, hogy Magyarország a logisztikai és ipari szektorban komoly fejlődést és befektetési lehetőségeket kínál, amelyeket külföldön is igyekeznek népszerűsíteni. |
Ezt olvassa mindenki: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Home Impresszum Kapcsolat Facebook | 2018-2024 Minden jog fenntartva © |
Home Impresszum Kapcsolat Facebook |
|
Döbbenetes külföldi reklámra bukkantak a hazai akkugyárakkal és a trieszti kikötővel kapcsolatban |
A Hazai Akkugyárakkal Reklámozza a Kormány a Trieszti Kikötőt Külföldön Innováció, Technológia és Dinamikus Munkaerő „Jól kiépített infrastruktúra, innovatív megoldások, fejlett technológia és dinamikus munkaerő” – ilyen és ehhez hasonló pozitív mondatokkal jellemzi Magyarországot az a prezentáció, amit az Adria Port Zrt. vezérigazgatója mutatott be május végén egy szakmai eseményen. Az anyagban a magyarországi akkumulátoripari beruházásokat is kiemelték, mint hazánk egyik erősségét. A Trieszti Kikötő: Egy Tengerparti Projekt A trieszti kikötő miatt 2019-ben létrehozott projektcég azonban csak nyeli a közpénzt, az építkezés pedig még el sem kezdődött. 2020 végén a magyar kormány területet és üzemeltetési jogot vett az olaszországi város tengerpartján nagyjából 10 milliárd forintért. Bár a kormány kikötőnek hívja a megvásárolt ingatlant, valójában egy volt olajfinomítóról van szó, amit konténerhajók fogadására alkalmas teherkikötővé kívánnak alakítani. Csend és Fejlesztési Költségek Az adásvétel óta nagy volt a csend a projekt körül: a tervezett beruházásról leginkább csak az olasz sajtó híreiből értesülhettek a magyar olvasók. 2022 őszén például a Trieste News írta meg, hogy a kikötőt összesen 200 millió euró értékben fejlesztik, amelyből 45 millió eurót az olaszok fizetnek az Európai Uniótól kapott helyreállítási alapból, míg a fennmaradó 155 millió eurót (kb. 64,8 milliárd forintot) feltételezhetően a magyar kormány állja. Kormányzati Eltökéltség és Nemzetközi Bemutatkozás A kormány eltökéltsége töretlen a trieszti projekt iránt, noha a pontos készülési dátumot és a költségeket nem kötik a lakosok orrára. Május végén az olasz városban rendezték meg a Földközi-tengeri kikötők és logisztika 2024 nemzetközi kiállítást és konferenciát, amelyen részt vett a magyar állam projektcége, az Adria Port Zrt. is. Garai Péter vezérigazgató egy 12 oldalas prezentációt mutatott be a magyar kormány Triesztbe tervezett projektjéről. A prezentáció a magyar kereskedelmi útvonalak ismertetésével kezdődött, kiemelve az autóipar, az akkumulátor- és elektronikai ipar növekedési várakozásait. A magyar logisztikai ipart dicsérte, kiemelve az infrastruktúra, a szállítmányozási szektor innovatív megoldásait és a fejlett technológiát. Akkumulátoripar: A Jövő Kulcsszereplője A prezentáció egyik fontos eleme a magyarországi akkumulátoripar bemutatása volt, hazánkat a szektor feltörekvő kulcsszereplőjének nevezve. Bemutatták a hazánkban működő akkugyárakat, kiemelve a teljes lánc (gyártás, beépítés, feldolgozás) jelenlétét. Emellett hangsúlyozták a kedvező üzleti környezetet, a képzett munkaerőt és az erős mérnöki hagyományokat. A Trieszti Projekt Költségei és Eredményei A trieszti projekt lebonyolítására létrehozott Adria Port Zrt. közel öt éve működik, és a vállalat területet bérel ki, bár bevételei minimálisak. A cég kiadásai viszont jelentősek, és a vállalat egyre több alkalmazottal működik, 2023-ban már 12 fővel. Garai Péter vezérigazgató fizetése is jelentős, 2023-ban például kb. 28 millió forintot kapott. Az Adria Port Zrt. a megalapítása óta masszívan veszteséges: összesen 1,5 milliárd forint veszteséget termelt. Mindezt úgy, hogy a kikötőnek még gyakorlatilag neki sem álltak, csak előkészületek és megbeszélések zajlanak. A Jövő Kérdései A projekt megvalósíthatósági tanulmányát csak a trieszti ipartelep megvásárlása után rendelték meg, és bár 160 millió forint közpénzbe került, nem hozták nyilvánosságra. Ez sok kérdést vet fel a projekt jövőjét illetően, és a kormány terveinek átgondoltságát is megkérdőjelezi. Miközben a kormány eltökéltsége a trieszti projekt iránt töretlen, a pontos megvalósítási dátum és költségek továbbra is bizonytalanok. Az Adria Port Zrt. prezentációja azonban azt sugallja, hogy Magyarország a logisztikai és ipari szektorban komoly fejlődést és befektetési lehetőségeket kínál, amelyeket külföldön is igyekeznek népszerűsíteni. |
Rezsi botrány: 15 mérőórából tíz megbukott a pontossági vizsgálaton | |
Váratlan dolgot jelentett be Magyar Péter: Az a hír jutott el hozzánk, hogy a Tisza Párt... | |
Tóth Gabi: bizonyítékom van arra, hogy fizetett trollok és avatárok akarnak karaktergyilkolni | |
Robbant a Sulyok botrány: Nem kértek engedélyt a videójukban megszólaltatott 12 éves lány szerepeltetéséhez | |
Egy ordítozó férfinak szólt oda Lázár János: „Nyugalom! Nyugalom!” | |
Vissza a jövőbe Érden, de most egy Suzuki került a sínekre a delorean helyett | |
Rekord: kétmilliót fizet a rendőrség ha segítesz elkapni egy férfit | |
Forradalomról és vagyonelkobzásról beszél Gyurcsány Ferenc? ..hatalmas vagyonok, de egy idő után visszaveszi majd a nép... | |
Szijjártó Péter: versenyképes adórendszert tartunk fenn, amely nem bünteti, hanem támogatja a munkát | |
Kiderült kit akarnak a Tiszások látni Magyar Péter mellett - mit lép a Tisza elnöke? | |
Schobert Norbi a sztrókjáról: Az agyam egy része elpusztult | |
Itt a lehetőség azoknak akik személyesen akarnak találkozni Magyar Péterrel | |
Megbolondul az időjárás, ennek aztán senki nem fog örülni | |
Menczer Tamás: „A világháború elkezdődött!” | |
Csúnyán elkaszálták Gyurcsány Ferencet: több mint 14 milliót kell kifizetnie | |
Ételosztás: valakik megrongálták az Enni adok-dobozt | |
2025-ös költségvetés: Tiborcz István és Garancsi István cégeinek 120 milliárd juthat | |
Botrány: Betonakadállyal zártak le egy utat Ausztriában a magyar ingázók miatt | |
Magyar Péter: A Fidesz a sajtónak ma kiküldött emailben leleplezte önmagát | |
Az eddigi legerősebb írással mentek neki Magyar Péternek - "Megáll az ész! Péter, hát van neked bőr a képeden?" | |
Újabb hanganyag jelent meg a Tiszáról - „Kiszórt kib*szott sok pénzt, 103 millió forintot a Hősök terei rendezvényre” | |
Magyar Péter visszavonulását akarják a magyarok? - a nézőpont mérése szerint igen! | |
Durvul a csatározás Budapesten: a főváros issza meg a levét? | |
Csalással segítik Tóth Gabiékat? A zsűri kiejtené, a közönség megmentette őket | |
Rogán kiakadt Magyar Péter állításán: „Ennél nagyobb ostobaságot még életemben nem hallottam” | |
Óriási a baj: Moszkva már támadással fenyegeti Lengyelországot | |
Kiszivárgott Putyin titkos terve: így darabolná fel Ukrajnát | |
Kitört a magyar rezsi botrány: dupla számlát fizetnek amióta lecserélték a régi műszereket | |
Ellenzéki háború: Hadházy Ákos keményen visszaszólt Magyar Péternek | |
Váratlan helyről kapott kritikát Magyar Péter: Én nem szorultam rá sem NER-es állásokra.. | |
Orbán apja szállítja a köveket Budapest–Belgrád vasút építéséhez | |
Nyilvános a 100 leggazdagabb magyar listája: Egy év alatt másfélszeresére nőtt Mészáros Lőrinc vagyona | |
Döbbenetes külföldi reklámra bukkantak a hazai akkugyárakkal és a trieszti kikötővel kapcsolatban | |
El sem készült munkákat vett át a MÁV Mészáros cégétől? - érdekes dokumentumok | |
Na ki szerzett földterületet Alcsút-Hatvanpusztán? - Mészáros Lőrinc hároméves unokája | |
Döbbenet: így hazaárulózták le Magyar Pétert nyilvánosan - videó | |
Rohamtempóban épül a kínai gyár, még az építőanyag is Kínából jön | |
Durva dolog jelent meg a kínai állami médiában, bár korábban ezt Lázár János tárcája nem ismerte el | |
4 milliárd forint közpénzből építették fel az egyik egyházmegye négy csillagos szállodáját | |
Egy gyönyörű kórházat kapott az államtól a Magyar Református Egyház, sőt évi fél milliárd forintos segítséget is kaptak mellé | |
Magyar Péter: A Tisza Párt nem alkudozik hivatalban lévő ellenzéki politikusokkal, még Hadházyval sem | |
Durván nekimentek Magyar Péternek: Ha valaki az elmúlt 10+ évet a NER-en belül töltötte .... | |
Orbán Viktor aláírta, megvan a bérmegállapodás, méghozzá a következő 3 évre: mutatjuk a számokat | |
Ledobta a cukiság bombát Szentkirályi Alexandra és meg is kapta a nap kommentjét | |
Most éri meg igazán magyarnak lenni: óriási pénzesőt jelentett be Menczer Tamás | |
Közel 29 milliárdból építhet sportparkot a Deutsch Tamás által vezetett klub | |
Lakóházra zuhant egy repülőgép Litvániában - videó a helyszínről | |
Időjárás jelentés: napozás kifogyott, hideg sör meg nem is volt | |
Már minden kategóriában vezet a Fidesz előtt a Tisza - friss adatok | |
|
Home Impresszum Kapcsolat Facebook |
2018-2024 Minden jog fenntartva © |