Home   Impresszum   Kapcsolat   Facebook Budapest, Magyarország  
2024-10-19. szombat
Döbbenetes külföldi reklámra bukkantak a hazai akkugyárakkal és a trieszti kikötővel kapcsolatban



A Hazai Akkugyárakkal Reklámozza a Kormány a Trieszti Kikötőt Külföldön

Innováció, Technológia és Dinamikus Munkaerő

„Jól kiépített infrastruktúra, innovatív megoldások, fejlett technológia és dinamikus munkaerő” – ilyen és ehhez hasonló pozitív mondatokkal jellemzi Magyarországot az a prezentáció, amit az Adria Port Zrt. vezérigazgatója mutatott be május végén egy szakmai eseményen. Az anyagban a magyarországi akkumulátoripari beruházásokat is kiemelték, mint hazánk egyik erősségét.

A Trieszti Kikötő: Egy Tengerparti Projekt

A trieszti kikötő miatt 2019-ben létrehozott projektcég azonban csak nyeli a közpénzt, az építkezés pedig még el sem kezdődött. 2020 végén a magyar kormány területet és üzemeltetési jogot vett az olaszországi város tengerpartján nagyjából 10 milliárd forintért. Bár a kormány kikötőnek hívja a megvásárolt ingatlant, valójában egy volt olajfinomítóról van szó, amit konténerhajók fogadására alkalmas teherkikötővé kívánnak alakítani.

Csend és Fejlesztési Költségek

Az adásvétel óta nagy volt a csend a projekt körül: a tervezett beruházásról leginkább csak az olasz sajtó híreiből értesülhettek a magyar olvasók. 2022 őszén például a Trieste News írta meg, hogy a kikötőt összesen 200 millió euró értékben fejlesztik, amelyből 45 millió eurót az olaszok fizetnek az Európai Uniótól kapott helyreállítási alapból, míg a fennmaradó 155 millió eurót (kb. 64,8 milliárd forintot) feltételezhetően a magyar kormány állja.

Kormányzati Eltökéltség és Nemzetközi Bemutatkozás

A kormány eltökéltsége töretlen a trieszti projekt iránt, noha a pontos készülési dátumot és a költségeket nem kötik a lakosok orrára. Május végén az olasz városban rendezték meg a Földközi-tengeri kikötők és logisztika 2024 nemzetközi kiállítást és konferenciát, amelyen részt vett a magyar állam projektcége, az Adria Port Zrt. is. Garai Péter vezérigazgató egy 12 oldalas prezentációt mutatott be a magyar kormány Triesztbe tervezett projektjéről.

A prezentáció a magyar kereskedelmi útvonalak ismertetésével kezdődött, kiemelve az autóipar, az akkumulátor- és elektronikai ipar növekedési várakozásait. A magyar logisztikai ipart dicsérte, kiemelve az infrastruktúra, a szállítmányozási szektor innovatív megoldásait és a fejlett technológiát.

Akkumulátoripar: A Jövő Kulcsszereplője

A prezentáció egyik fontos eleme a magyarországi akkumulátoripar bemutatása volt, hazánkat a szektor feltörekvő kulcsszereplőjének nevezve. Bemutatták a hazánkban működő akkugyárakat, kiemelve a teljes lánc (gyártás, beépítés, feldolgozás) jelenlétét. Emellett hangsúlyozták a kedvező üzleti környezetet, a képzett munkaerőt és az erős mérnöki hagyományokat.

A Trieszti Projekt Költségei és Eredményei

A trieszti projekt lebonyolítására létrehozott Adria Port Zrt. közel öt éve működik, és a vállalat területet bérel ki, bár bevételei minimálisak. A cég kiadásai viszont jelentősek, és a vállalat egyre több alkalmazottal működik, 2023-ban már 12 fővel. Garai Péter vezérigazgató fizetése is jelentős, 2023-ban például kb. 28 millió forintot kapott.

Az Adria Port Zrt. a megalapítása óta masszívan veszteséges: összesen 1,5 milliárd forint veszteséget termelt. Mindezt úgy, hogy a kikötőnek még gyakorlatilag neki sem álltak, csak előkészületek és megbeszélések zajlanak.

A Jövő Kérdései

A projekt megvalósíthatósági tanulmányát csak a trieszti ipartelep megvásárlása után rendelték meg, és bár 160 millió forint közpénzbe került, nem hozták nyilvánosságra. Ez sok kérdést vet fel a projekt jövőjét illetően, és a kormány terveinek átgondoltságát is megkérdőjelezi.

Miközben a kormány eltökéltsége a trieszti projekt iránt töretlen, a pontos megvalósítási dátum és költségek továbbra is bizonytalanok. Az Adria Port Zrt. prezentációja azonban azt sugallja, hogy Magyarország a logisztikai és ipari szektorban komoly fejlődést és befektetési lehetőségeket kínál, amelyeket külföldön is igyekeznek népszerűsíteni.
Ezt olvassa mindenki:
El sem készült munkákat vett át a MÁV Mészáros cégétől? - érdekes dokumentumok 
Szijjártó kiborult: Itt mindenkinek elment a józan esze? 
Találkára hívja Menczer Tamás Magyar Pétert - szürreális részletek 
Az egyházak 915 milliárd forintos bevételeinek kétharmadát az állam támogatta 
Magyar Péter: Magyarország nem egyenlő a Nemzeti Együttbűnözés Rendszerével és Orbán Viktorral 
Tarolnak a NER feleségek: mutatjuk mennyit vettek ki osztalékként 
Egy NATO-tagország tett panaszt Szijjártóra: a következmények beláthatatlanok 
Durván egymásnak esett Vitézy és Szentkirályi 
Érdekes dolog történt miután feltűnt Vogel Evelin - kinek az érdeke az ami történt? 
Kemény írás jelent meg érdemes figyelni rá: Vogel Evelin ezt már nem mossa le magáról.... 
Most derülnek ki a dolgok: Több százmilliárd forint értékű megrendelésekhez juthatott egyetlen magyar cég 
Épül Magyarország legimpozánsabb temploma - Schmidt Máriáéktól vásárolt telken fog állni 
Név szerint említi Tiborcz Istvánt az amerikai külügyminisztérium jelentése 
Milliárdos állami megrendelés után eltűnő haveri cég: látnod kell, hogy elhidd mi történt 
Nyolcmilliárdból épül lombkoronasétány és okoserdő Zalában 
Schadl György: Nem fogok olyat bevallani, amit nem csináltam, maximum szájba ba*m az ügyészt! 
Elkezdik a megemelt összegű támogatás utalását a külhoni magyar szülők számára 
Megerősítették: 1,75 milliárd forintnyi magyar közpénz került a Szlovákiai Református Keresztyén Egyházhoz 
Mutatjuk mi épül közel 20 milliárd forintért - (a becsült ár kétszereséért) 
Egy nap alatt öt, magyar kormánytámogatással megújult római katolikus templomot adtak át Erdélyben 
Megkerülték akit kellett, majd Mészáros Lőrinc bankjára cserélték az OTP-t 
Egyeduralkodó: Mészáros Lőrinc teljesen maga alá gyűrte az egyik legnagyobb energiacéget 
Jegybank botrány: előkerült egy luxusnyaraló aminek csak a textiljeire 200 millió is elmehet 
1,8 milliárd közpénzt költöttek a szigetszentmiklósi szellemstadionra. Gaz benőtte, felelős nincs 
Törökországban kapták lencsevégre Kövér Lászlót ahogy focizik 
Óriási botrány: zengett a koncerten az „Orbán, takarodj!” 
Jön a 600 millió dolláros útépítési beruházás Kongóban részben magyar finanszírozással 
Magyar Péter: Duna Párt néven szervezkednek ellenzéki képviselők a Tisza ellen 
1,8 milliárd közpénzt költöttek a szigetszentmiklósi szellemstadionra. Gaz benőtte, felelős nincs 
Ellehetetlenítették a riválist, felpörgött Orbán unokaöccsének a biznisze 
Hivatalos: Megduplázták a határon túli fociakadémiák támogatását 
Orbán és a kínaiak: Szőrén-szálán eltűnt a 14 milliárd forintnyi közpénzzel kitömött Alapítvány - Bejelentett székhelyük teljesen üres... 
2024-10-19. szombat
  Home   Impresszum   Kapcsolat   Facebook 2018-2024 Minden jog fenntartva ©  
Home   Impresszum   Kapcsolat   Facebook
2024-10-19. szombat
Döbbenetes külföldi reklámra bukkantak a hazai akkugyárakkal és a trieszti kikötővel kapcsolatban



A Hazai Akkugyárakkal Reklámozza a Kormány a Trieszti Kikötőt Külföldön

Innováció, Technológia és Dinamikus Munkaerő

„Jól kiépített infrastruktúra, innovatív megoldások, fejlett technológia és dinamikus munkaerő” – ilyen és ehhez hasonló pozitív mondatokkal jellemzi Magyarországot az a prezentáció, amit az Adria Port Zrt. vezérigazgatója mutatott be május végén egy szakmai eseményen. Az anyagban a magyarországi akkumulátoripari beruházásokat is kiemelték, mint hazánk egyik erősségét.

A Trieszti Kikötő: Egy Tengerparti Projekt

A trieszti kikötő miatt 2019-ben létrehozott projektcég azonban csak nyeli a közpénzt, az építkezés pedig még el sem kezdődött. 2020 végén a magyar kormány területet és üzemeltetési jogot vett az olaszországi város tengerpartján nagyjából 10 milliárd forintért. Bár a kormány kikötőnek hívja a megvásárolt ingatlant, valójában egy volt olajfinomítóról van szó, amit konténerhajók fogadására alkalmas teherkikötővé kívánnak alakítani.

Csend és Fejlesztési Költségek

Az adásvétel óta nagy volt a csend a projekt körül: a tervezett beruházásról leginkább csak az olasz sajtó híreiből értesülhettek a magyar olvasók. 2022 őszén például a Trieste News írta meg, hogy a kikötőt összesen 200 millió euró értékben fejlesztik, amelyből 45 millió eurót az olaszok fizetnek az Európai Uniótól kapott helyreállítási alapból, míg a fennmaradó 155 millió eurót (kb. 64,8 milliárd forintot) feltételezhetően a magyar kormány állja.

Kormányzati Eltökéltség és Nemzetközi Bemutatkozás

A kormány eltökéltsége töretlen a trieszti projekt iránt, noha a pontos készülési dátumot és a költségeket nem kötik a lakosok orrára. Május végén az olasz városban rendezték meg a Földközi-tengeri kikötők és logisztika 2024 nemzetközi kiállítást és konferenciát, amelyen részt vett a magyar állam projektcége, az Adria Port Zrt. is. Garai Péter vezérigazgató egy 12 oldalas prezentációt mutatott be a magyar kormány Triesztbe tervezett projektjéről.

A prezentáció a magyar kereskedelmi útvonalak ismertetésével kezdődött, kiemelve az autóipar, az akkumulátor- és elektronikai ipar növekedési várakozásait. A magyar logisztikai ipart dicsérte, kiemelve az infrastruktúra, a szállítmányozási szektor innovatív megoldásait és a fejlett technológiát.

Akkumulátoripar: A Jövő Kulcsszereplője

A prezentáció egyik fontos eleme a magyarországi akkumulátoripar bemutatása volt, hazánkat a szektor feltörekvő kulcsszereplőjének nevezve. Bemutatták a hazánkban működő akkugyárakat, kiemelve a teljes lánc (gyártás, beépítés, feldolgozás) jelenlétét. Emellett hangsúlyozták a kedvező üzleti környezetet, a képzett munkaerőt és az erős mérnöki hagyományokat.

A Trieszti Projekt Költségei és Eredményei

A trieszti projekt lebonyolítására létrehozott Adria Port Zrt. közel öt éve működik, és a vállalat területet bérel ki, bár bevételei minimálisak. A cég kiadásai viszont jelentősek, és a vállalat egyre több alkalmazottal működik, 2023-ban már 12 fővel. Garai Péter vezérigazgató fizetése is jelentős, 2023-ban például kb. 28 millió forintot kapott.

Az Adria Port Zrt. a megalapítása óta masszívan veszteséges: összesen 1,5 milliárd forint veszteséget termelt. Mindezt úgy, hogy a kikötőnek még gyakorlatilag neki sem álltak, csak előkészületek és megbeszélések zajlanak.

A Jövő Kérdései

A projekt megvalósíthatósági tanulmányát csak a trieszti ipartelep megvásárlása után rendelték meg, és bár 160 millió forint közpénzbe került, nem hozták nyilvánosságra. Ez sok kérdést vet fel a projekt jövőjét illetően, és a kormány terveinek átgondoltságát is megkérdőjelezi.

Miközben a kormány eltökéltsége a trieszti projekt iránt töretlen, a pontos megvalósítási dátum és költségek továbbra is bizonytalanok. Az Adria Port Zrt. prezentációja azonban azt sugallja, hogy Magyarország a logisztikai és ipari szektorban komoly fejlődést és befektetési lehetőségeket kínál, amelyeket külföldön is igyekeznek népszerűsíteni.
El sem készült munkákat vett át a MÁV Mészáros cégétől? - érdekes dokumentumok
Szijjártó kiborult: Itt mindenkinek elment a józan esze?
Találkára hívja Menczer Tamás Magyar Pétert - szürreális részletek
Az egyházak 915 milliárd forintos bevételeinek kétharmadát az állam támogatta
Magyar Péter: Magyarország nem egyenlő a Nemzeti Együttbűnözés Rendszerével és Orbán Viktorral
Tarolnak a NER feleségek: mutatjuk mennyit vettek ki osztalékként
Egy NATO-tagország tett panaszt Szijjártóra: a következmények beláthatatlanok
Durván egymásnak esett Vitézy és Szentkirályi
Érdekes dolog történt miután feltűnt Vogel Evelin - kinek az érdeke az ami történt?
Kemény írás jelent meg érdemes figyelni rá: Vogel Evelin ezt már nem mossa le magáról....
Most derülnek ki a dolgok: Több százmilliárd forint értékű megrendelésekhez juthatott egyetlen magyar cég
Épül Magyarország legimpozánsabb temploma - Schmidt Máriáéktól vásárolt telken fog állni
Név szerint említi Tiborcz Istvánt az amerikai külügyminisztérium jelentése
Milliárdos állami megrendelés után eltűnő haveri cég: látnod kell, hogy elhidd mi történt
Nyolcmilliárdból épül lombkoronasétány és okoserdő Zalában
Schadl György: Nem fogok olyat bevallani, amit nem csináltam, maximum szájba ba*m az ügyészt!
Elkezdik a megemelt összegű támogatás utalását a külhoni magyar szülők számára
Megerősítették: 1,75 milliárd forintnyi magyar közpénz került a Szlovákiai Református Keresztyén Egyházhoz
Mutatjuk mi épül közel 20 milliárd forintért - (a becsült ár kétszereséért)
Egy nap alatt öt, magyar kormánytámogatással megújult római katolikus templomot adtak át Erdélyben
Megkerülték akit kellett, majd Mészáros Lőrinc bankjára cserélték az OTP-t
Egyeduralkodó: Mészáros Lőrinc teljesen maga alá gyűrte az egyik legnagyobb energiacéget
Jegybank botrány: előkerült egy luxusnyaraló aminek csak a textiljeire 200 millió is elmehet
1,8 milliárd közpénzt költöttek a szigetszentmiklósi szellemstadionra. Gaz benőtte, felelős nincs
Törökországban kapták lencsevégre Kövér Lászlót ahogy focizik
Óriási botrány: zengett a koncerten az „Orbán, takarodj!”
Jön a 600 millió dolláros útépítési beruházás Kongóban részben magyar finanszírozással
Magyar Péter: Duna Párt néven szervezkednek ellenzéki képviselők a Tisza ellen
1,8 milliárd közpénzt költöttek a szigetszentmiklósi szellemstadionra. Gaz benőtte, felelős nincs
Ellehetetlenítették a riválist, felpörgött Orbán unokaöccsének a biznisze
Hivatalos: Megduplázták a határon túli fociakadémiák támogatását
Orbán és a kínaiak: Szőrén-szálán eltűnt a 14 milliárd forintnyi közpénzzel kitömött Alapítvány - Bejelentett székhelyük teljesen üres...
Nyilvánosságra került Novák Katalin záró vagyonnyilatkozata - több tíz millió forint van a bankszámláján...
Itt a bizonyíték, elfáradt a kormányzati propaganda, nem tudja a Fidesz mihez kezdjen Magyar Péterékkel
Nem akárhogy hirdetik Orbán Viktor október 23-i beszédét
Előkerült Novák Katalin: - a világ egyik leggazdagabb emberével fotózták le
250 milliós beruházást adott át Gulyás Gergely ott ahol Varga Judit ingatlana is van
Durvul a kampány - Meredek dolgot állít Magyar Péterről Dömötör Csaba
Kiderült Fideszes körökben kit sejtenek a Novák bukását hozó kegyelmi döntés mögött - döbbenet
Nem akármi tűnt fel egy Orbán háza melletti buszmegállóban - ha ezt Mészáros és Várkonyi meglátja...
Hibázott az ATV műsorvezetője - távozik, ideje búcsút venni
Veszélyben Orbánék terve? - Még fizet is érte az akkumulátorgyár, csak mondjanak fel minél többen
Rohamtempóban épül a kínai gyár, még az építőanyag is Kínából jön
Megszólalt Magyar Péter testvére, tisztázta a körülötte lévő találgatásokat
Félmilliárd forintot nyúlt le egy budapesti kórház HR-ese a férjével és a társaival, egy jachtot is lefoglaltak
Szalay-Bobrovniczky Kristóf aláírta: hadiipari nagyágyú érkezhet Magyarországra
Sírig tartó munka: a hetvenéves konyhalány és a nyugdíjas óvó néni esete
Magyar egészségügyi botrány: Fiktív dolgozók, lenyúlt százmilliók, lefoglalt jacht
Orbán ennek nem fog örülni: Térképre rakták hol dolgoznak fillérekért a magyarok
2024-10-19. szombat
Home   Impresszum   Kapcsolat   Facebook
2018-2024 Minden jog fenntartva ©