Home Impresszum Kapcsolat Facebook | Budapest, Magyarország |
|
Döbbenetes külföldi reklámra bukkantak a hazai akkugyárakkal és a trieszti kikötővel kapcsolatban |
A Hazai Akkugyárakkal Reklámozza a Kormány a Trieszti Kikötőt Külföldön Innováció, Technológia és Dinamikus Munkaerő „Jól kiépített infrastruktúra, innovatív megoldások, fejlett technológia és dinamikus munkaerő” – ilyen és ehhez hasonló pozitív mondatokkal jellemzi Magyarországot az a prezentáció, amit az Adria Port Zrt. vezérigazgatója mutatott be május végén egy szakmai eseményen. Az anyagban a magyarországi akkumulátoripari beruházásokat is kiemelték, mint hazánk egyik erősségét. A Trieszti Kikötő: Egy Tengerparti Projekt A trieszti kikötő miatt 2019-ben létrehozott projektcég azonban csak nyeli a közpénzt, az építkezés pedig még el sem kezdődött. 2020 végén a magyar kormány területet és üzemeltetési jogot vett az olaszországi város tengerpartján nagyjából 10 milliárd forintért. Bár a kormány kikötőnek hívja a megvásárolt ingatlant, valójában egy volt olajfinomítóról van szó, amit konténerhajók fogadására alkalmas teherkikötővé kívánnak alakítani. Csend és Fejlesztési Költségek Az adásvétel óta nagy volt a csend a projekt körül: a tervezett beruházásról leginkább csak az olasz sajtó híreiből értesülhettek a magyar olvasók. 2022 őszén például a Trieste News írta meg, hogy a kikötőt összesen 200 millió euró értékben fejlesztik, amelyből 45 millió eurót az olaszok fizetnek az Európai Uniótól kapott helyreállítási alapból, míg a fennmaradó 155 millió eurót (kb. 64,8 milliárd forintot) feltételezhetően a magyar kormány állja. Kormányzati Eltökéltség és Nemzetközi Bemutatkozás A kormány eltökéltsége töretlen a trieszti projekt iránt, noha a pontos készülési dátumot és a költségeket nem kötik a lakosok orrára. Május végén az olasz városban rendezték meg a Földközi-tengeri kikötők és logisztika 2024 nemzetközi kiállítást és konferenciát, amelyen részt vett a magyar állam projektcége, az Adria Port Zrt. is. Garai Péter vezérigazgató egy 12 oldalas prezentációt mutatott be a magyar kormány Triesztbe tervezett projektjéről. A prezentáció a magyar kereskedelmi útvonalak ismertetésével kezdődött, kiemelve az autóipar, az akkumulátor- és elektronikai ipar növekedési várakozásait. A magyar logisztikai ipart dicsérte, kiemelve az infrastruktúra, a szállítmányozási szektor innovatív megoldásait és a fejlett technológiát. Akkumulátoripar: A Jövő Kulcsszereplője A prezentáció egyik fontos eleme a magyarországi akkumulátoripar bemutatása volt, hazánkat a szektor feltörekvő kulcsszereplőjének nevezve. Bemutatták a hazánkban működő akkugyárakat, kiemelve a teljes lánc (gyártás, beépítés, feldolgozás) jelenlétét. Emellett hangsúlyozták a kedvező üzleti környezetet, a képzett munkaerőt és az erős mérnöki hagyományokat. A Trieszti Projekt Költségei és Eredményei A trieszti projekt lebonyolítására létrehozott Adria Port Zrt. közel öt éve működik, és a vállalat területet bérel ki, bár bevételei minimálisak. A cég kiadásai viszont jelentősek, és a vállalat egyre több alkalmazottal működik, 2023-ban már 12 fővel. Garai Péter vezérigazgató fizetése is jelentős, 2023-ban például kb. 28 millió forintot kapott. Az Adria Port Zrt. a megalapítása óta masszívan veszteséges: összesen 1,5 milliárd forint veszteséget termelt. Mindezt úgy, hogy a kikötőnek még gyakorlatilag neki sem álltak, csak előkészületek és megbeszélések zajlanak. A Jövő Kérdései A projekt megvalósíthatósági tanulmányát csak a trieszti ipartelep megvásárlása után rendelték meg, és bár 160 millió forint közpénzbe került, nem hozták nyilvánosságra. Ez sok kérdést vet fel a projekt jövőjét illetően, és a kormány terveinek átgondoltságát is megkérdőjelezi. Miközben a kormány eltökéltsége a trieszti projekt iránt töretlen, a pontos megvalósítási dátum és költségek továbbra is bizonytalanok. Az Adria Port Zrt. prezentációja azonban azt sugallja, hogy Magyarország a logisztikai és ipari szektorban komoly fejlődést és befektetési lehetőségeket kínál, amelyeket külföldön is igyekeznek népszerűsíteni. |
Ezt olvassa mindenki: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Home Impresszum Kapcsolat Facebook | 2018-2024 Minden jog fenntartva © |
Home Impresszum Kapcsolat Facebook |
|
Döbbenetes külföldi reklámra bukkantak a hazai akkugyárakkal és a trieszti kikötővel kapcsolatban |
A Hazai Akkugyárakkal Reklámozza a Kormány a Trieszti Kikötőt Külföldön Innováció, Technológia és Dinamikus Munkaerő „Jól kiépített infrastruktúra, innovatív megoldások, fejlett technológia és dinamikus munkaerő” – ilyen és ehhez hasonló pozitív mondatokkal jellemzi Magyarországot az a prezentáció, amit az Adria Port Zrt. vezérigazgatója mutatott be május végén egy szakmai eseményen. Az anyagban a magyarországi akkumulátoripari beruházásokat is kiemelték, mint hazánk egyik erősségét. A Trieszti Kikötő: Egy Tengerparti Projekt A trieszti kikötő miatt 2019-ben létrehozott projektcég azonban csak nyeli a közpénzt, az építkezés pedig még el sem kezdődött. 2020 végén a magyar kormány területet és üzemeltetési jogot vett az olaszországi város tengerpartján nagyjából 10 milliárd forintért. Bár a kormány kikötőnek hívja a megvásárolt ingatlant, valójában egy volt olajfinomítóról van szó, amit konténerhajók fogadására alkalmas teherkikötővé kívánnak alakítani. Csend és Fejlesztési Költségek Az adásvétel óta nagy volt a csend a projekt körül: a tervezett beruházásról leginkább csak az olasz sajtó híreiből értesülhettek a magyar olvasók. 2022 őszén például a Trieste News írta meg, hogy a kikötőt összesen 200 millió euró értékben fejlesztik, amelyből 45 millió eurót az olaszok fizetnek az Európai Uniótól kapott helyreállítási alapból, míg a fennmaradó 155 millió eurót (kb. 64,8 milliárd forintot) feltételezhetően a magyar kormány állja. Kormányzati Eltökéltség és Nemzetközi Bemutatkozás A kormány eltökéltsége töretlen a trieszti projekt iránt, noha a pontos készülési dátumot és a költségeket nem kötik a lakosok orrára. Május végén az olasz városban rendezték meg a Földközi-tengeri kikötők és logisztika 2024 nemzetközi kiállítást és konferenciát, amelyen részt vett a magyar állam projektcége, az Adria Port Zrt. is. Garai Péter vezérigazgató egy 12 oldalas prezentációt mutatott be a magyar kormány Triesztbe tervezett projektjéről. A prezentáció a magyar kereskedelmi útvonalak ismertetésével kezdődött, kiemelve az autóipar, az akkumulátor- és elektronikai ipar növekedési várakozásait. A magyar logisztikai ipart dicsérte, kiemelve az infrastruktúra, a szállítmányozási szektor innovatív megoldásait és a fejlett technológiát. Akkumulátoripar: A Jövő Kulcsszereplője A prezentáció egyik fontos eleme a magyarországi akkumulátoripar bemutatása volt, hazánkat a szektor feltörekvő kulcsszereplőjének nevezve. Bemutatták a hazánkban működő akkugyárakat, kiemelve a teljes lánc (gyártás, beépítés, feldolgozás) jelenlétét. Emellett hangsúlyozták a kedvező üzleti környezetet, a képzett munkaerőt és az erős mérnöki hagyományokat. A Trieszti Projekt Költségei és Eredményei A trieszti projekt lebonyolítására létrehozott Adria Port Zrt. közel öt éve működik, és a vállalat területet bérel ki, bár bevételei minimálisak. A cég kiadásai viszont jelentősek, és a vállalat egyre több alkalmazottal működik, 2023-ban már 12 fővel. Garai Péter vezérigazgató fizetése is jelentős, 2023-ban például kb. 28 millió forintot kapott. Az Adria Port Zrt. a megalapítása óta masszívan veszteséges: összesen 1,5 milliárd forint veszteséget termelt. Mindezt úgy, hogy a kikötőnek még gyakorlatilag neki sem álltak, csak előkészületek és megbeszélések zajlanak. A Jövő Kérdései A projekt megvalósíthatósági tanulmányát csak a trieszti ipartelep megvásárlása után rendelték meg, és bár 160 millió forint közpénzbe került, nem hozták nyilvánosságra. Ez sok kérdést vet fel a projekt jövőjét illetően, és a kormány terveinek átgondoltságát is megkérdőjelezi. Miközben a kormány eltökéltsége a trieszti projekt iránt töretlen, a pontos megvalósítási dátum és költségek továbbra is bizonytalanok. Az Adria Port Zrt. prezentációja azonban azt sugallja, hogy Magyarország a logisztikai és ipari szektorban komoly fejlődést és befektetési lehetőségeket kínál, amelyeket külföldön is igyekeznek népszerűsíteni. |
El sem készült munkákat vett át a MÁV Mészáros cégétől? - érdekes dokumentumok | |
Szijjártó kiborult: Itt mindenkinek elment a józan esze? | |
Találkára hívja Menczer Tamás Magyar Pétert - szürreális részletek | |
Az egyházak 915 milliárd forintos bevételeinek kétharmadát az állam támogatta | |
Magyar Péter: Magyarország nem egyenlő a Nemzeti Együttbűnözés Rendszerével és Orbán Viktorral | |
Tarolnak a NER feleségek: mutatjuk mennyit vettek ki osztalékként | |
Egy NATO-tagország tett panaszt Szijjártóra: a következmények beláthatatlanok | |
Durván egymásnak esett Vitézy és Szentkirályi | |
Érdekes dolog történt miután feltűnt Vogel Evelin - kinek az érdeke az ami történt? | |
Kemény írás jelent meg érdemes figyelni rá: Vogel Evelin ezt már nem mossa le magáról.... | |
Most derülnek ki a dolgok: Több százmilliárd forint értékű megrendelésekhez juthatott egyetlen magyar cég | |
Épül Magyarország legimpozánsabb temploma - Schmidt Máriáéktól vásárolt telken fog állni | |
Név szerint említi Tiborcz Istvánt az amerikai külügyminisztérium jelentése | |
Milliárdos állami megrendelés után eltűnő haveri cég: látnod kell, hogy elhidd mi történt | |
Nyolcmilliárdból épül lombkoronasétány és okoserdő Zalában | |
Schadl György: Nem fogok olyat bevallani, amit nem csináltam, maximum szájba ba*m az ügyészt! | |
Elkezdik a megemelt összegű támogatás utalását a külhoni magyar szülők számára | |
Megerősítették: 1,75 milliárd forintnyi magyar közpénz került a Szlovákiai Református Keresztyén Egyházhoz | |
Mutatjuk mi épül közel 20 milliárd forintért - (a becsült ár kétszereséért) | |
Egy nap alatt öt, magyar kormánytámogatással megújult római katolikus templomot adtak át Erdélyben | |
Megkerülték akit kellett, majd Mészáros Lőrinc bankjára cserélték az OTP-t | |
Egyeduralkodó: Mészáros Lőrinc teljesen maga alá gyűrte az egyik legnagyobb energiacéget | |
Jegybank botrány: előkerült egy luxusnyaraló aminek csak a textiljeire 200 millió is elmehet | |
1,8 milliárd közpénzt költöttek a szigetszentmiklósi szellemstadionra. Gaz benőtte, felelős nincs | |
Törökországban kapták lencsevégre Kövér Lászlót ahogy focizik | |
Óriási botrány: zengett a koncerten az „Orbán, takarodj!” | |
Jön a 600 millió dolláros útépítési beruházás Kongóban részben magyar finanszírozással | |
Magyar Péter: Duna Párt néven szervezkednek ellenzéki képviselők a Tisza ellen | |
1,8 milliárd közpénzt költöttek a szigetszentmiklósi szellemstadionra. Gaz benőtte, felelős nincs | |
Ellehetetlenítették a riválist, felpörgött Orbán unokaöccsének a biznisze | |
Hivatalos: Megduplázták a határon túli fociakadémiák támogatását | |
Orbán és a kínaiak: Szőrén-szálán eltűnt a 14 milliárd forintnyi közpénzzel kitömött Alapítvány - Bejelentett székhelyük teljesen üres... | |
Nyilvánosságra került Novák Katalin záró vagyonnyilatkozata - több tíz millió forint van a bankszámláján... | |
Itt a bizonyíték, elfáradt a kormányzati propaganda, nem tudja a Fidesz mihez kezdjen Magyar Péterékkel | |
Nem akárhogy hirdetik Orbán Viktor október 23-i beszédét | |
Előkerült Novák Katalin: - a világ egyik leggazdagabb emberével fotózták le | |
250 milliós beruházást adott át Gulyás Gergely ott ahol Varga Judit ingatlana is van | |
Durvul a kampány - Meredek dolgot állít Magyar Péterről Dömötör Csaba | |
Kiderült Fideszes körökben kit sejtenek a Novák bukását hozó kegyelmi döntés mögött - döbbenet | |
Nem akármi tűnt fel egy Orbán háza melletti buszmegállóban - ha ezt Mészáros és Várkonyi meglátja... | |
Hibázott az ATV műsorvezetője - távozik, ideje búcsút venni | |
Veszélyben Orbánék terve? - Még fizet is érte az akkumulátorgyár, csak mondjanak fel minél többen | |
Rohamtempóban épül a kínai gyár, még az építőanyag is Kínából jön | |
Megszólalt Magyar Péter testvére, tisztázta a körülötte lévő találgatásokat | |
Félmilliárd forintot nyúlt le egy budapesti kórház HR-ese a férjével és a társaival, egy jachtot is lefoglaltak | |
Szalay-Bobrovniczky Kristóf aláírta: hadiipari nagyágyú érkezhet Magyarországra | |
Sírig tartó munka: a hetvenéves konyhalány és a nyugdíjas óvó néni esete | |
Magyar egészségügyi botrány: Fiktív dolgozók, lenyúlt százmilliók, lefoglalt jacht | |
Orbán ennek nem fog örülni: Térképre rakták hol dolgoznak fillérekért a magyarok | |
|
Home Impresszum Kapcsolat Facebook |
2018-2024 Minden jog fenntartva © |