Home Impresszum Kapcsolat Facebook | Budapest, Magyarország |
|
Még egy hajó sem kötött ki a trieszti magyar kikötőben, mégis nyeli a közpénzt |
Magyar Kikötő Triesztben: Nagy Remények, Kevés Fejlődés Trieszt, az Adriai-tenger ékköve, híres kikötőváros Olaszország északi részén, Szlovénia határán. Hosszú történelme során fontos stratégiai és kereskedelmi szerepet töltött be, de az utóbbi évtizedekben inkább a lemaradás és elhagyatottság jellemzi. 2019-ben Magyarország ambiciózus terveket jelentett be: területet és kikötői üzemeltetési jogot vásárolt Triesztben, célozva a magyar export folyamatainak fokozására. Azonban azóta sem történt előrelépés a tervezett fejlesztésekkel, és a projekt jelentős közpénzveszteséget okoz. Szijjártó Péter külügyminiszter 2019-ben jelentette be a terveket, amelyek szerint Magyarország mintegy 31 millió euróért vásárolt területet és koncessziós jogokat Trieszt kikötőjében. A terület korábban olajfinomítónak adott otthont, ami környezeti kihívásokat is felvetett, amiket a kormánynak először kellett volna megoldania. Az adásvétel 2020 végén zárult le, azonban azóta sem történt jelentős fejlesztés a területen. A tervezett kikötői infrastruktúra és logisztikai központ helyett jelenleg egy állami vállalat, az Adria Port Zrt. üzemel ott, amely jelentős veszteséget termel évről évre. A cég működési költségei messze meghaladják az eddigi bevételeit, amelyek leginkább csak irodabérlési díjakból származnak. A cég székhelye Budapesten van, de Triesztben is rendelkezik irodával, amit szintén állami pénzből tartanak fenn. A fejlesztések elmaradása mellett az Adria Port Zrt. számos külső tanácsadóval is együttműködik, akik között szerepelnek magas profilú nemzetközi cégek is. Ezek a tanácsadói szerződések tovább növelik a projekt költségeit, miközben a kikötői fejlesztések még nem kezdődtek el. Az utolsó hírek szerint a trieszti hatóságok jóváhagyták a magyar állam tulajdonában lévő terminál műszaki és gazdasági megvalósíthatósági terveit, így a közeljövőben dőlhet el, hogy melyik cég vállalhatja majd el a fizikai kivitelezési munkálatokat. Azonban a projekt megvalósítása továbbra is kérdéses, különösen a pénzügyi és környezetvédelmi kihívások miatt. Összegzésül, bár Trieszt magyar kikötője sokak számára ígéretes lehetőségnek tűnt, eddig nem sikerült megvalósítani a tervezett fejlesztéseket. A projekt további sorsa és annak pénzügyi fenntarthatósága kérdéses marad, miközben az Adria Port Zrt. folytatja tevékenységét, és a magyar adófizetők pénzéből fenntartja a trieszti jelenlétét. |
Ezt olvassa mindenki: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Home Impresszum Kapcsolat Facebook | 2018-2024 Minden jog fenntartva © |
Home Impresszum Kapcsolat Facebook |
|
Még egy hajó sem kötött ki a trieszti magyar kikötőben, mégis nyeli a közpénzt |
Magyar Kikötő Triesztben: Nagy Remények, Kevés Fejlődés Trieszt, az Adriai-tenger ékköve, híres kikötőváros Olaszország északi részén, Szlovénia határán. Hosszú történelme során fontos stratégiai és kereskedelmi szerepet töltött be, de az utóbbi évtizedekben inkább a lemaradás és elhagyatottság jellemzi. 2019-ben Magyarország ambiciózus terveket jelentett be: területet és kikötői üzemeltetési jogot vásárolt Triesztben, célozva a magyar export folyamatainak fokozására. Azonban azóta sem történt előrelépés a tervezett fejlesztésekkel, és a projekt jelentős közpénzveszteséget okoz. Szijjártó Péter külügyminiszter 2019-ben jelentette be a terveket, amelyek szerint Magyarország mintegy 31 millió euróért vásárolt területet és koncessziós jogokat Trieszt kikötőjében. A terület korábban olajfinomítónak adott otthont, ami környezeti kihívásokat is felvetett, amiket a kormánynak először kellett volna megoldania. Az adásvétel 2020 végén zárult le, azonban azóta sem történt jelentős fejlesztés a területen. A tervezett kikötői infrastruktúra és logisztikai központ helyett jelenleg egy állami vállalat, az Adria Port Zrt. üzemel ott, amely jelentős veszteséget termel évről évre. A cég működési költségei messze meghaladják az eddigi bevételeit, amelyek leginkább csak irodabérlési díjakból származnak. A cég székhelye Budapesten van, de Triesztben is rendelkezik irodával, amit szintén állami pénzből tartanak fenn. A fejlesztések elmaradása mellett az Adria Port Zrt. számos külső tanácsadóval is együttműködik, akik között szerepelnek magas profilú nemzetközi cégek is. Ezek a tanácsadói szerződések tovább növelik a projekt költségeit, miközben a kikötői fejlesztések még nem kezdődtek el. Az utolsó hírek szerint a trieszti hatóságok jóváhagyták a magyar állam tulajdonában lévő terminál műszaki és gazdasági megvalósíthatósági terveit, így a közeljövőben dőlhet el, hogy melyik cég vállalhatja majd el a fizikai kivitelezési munkálatokat. Azonban a projekt megvalósítása továbbra is kérdéses, különösen a pénzügyi és környezetvédelmi kihívások miatt. Összegzésül, bár Trieszt magyar kikötője sokak számára ígéretes lehetőségnek tűnt, eddig nem sikerült megvalósítani a tervezett fejlesztéseket. A projekt további sorsa és annak pénzügyi fenntarthatósága kérdéses marad, miközben az Adria Port Zrt. folytatja tevékenységét, és a magyar adófizetők pénzéből fenntartja a trieszti jelenlétét. |
Schadl György: Nem fogok olyat bevallani, amit nem csináltam, maximum szájba ba*m az ügyészt! | |
Érdekes: Pekingből jelentkezett be Varga Mihály: most jön csak a keleti nyitás | |
Nyolcmilliárdból épül lombkoronasétány és okoserdő Zalában | |
Érdekesen reagált az Orbán kormány arra, hogy a magyar piaci gázár ötszöröse a valódi piaci árnak | |
Nagy a baj: Akkumulátorgyártáshoz is használt mérgező oldószert találtak a gödi kutak vizében | |
Épül Magyarország legimpozánsabb temploma - Schmidt Máriáéktól vásárolt telken fog állni | |
Nem akármi történt azután, hogy Deutsch Tamást nyilvánosan Rogán Antalról kérdezték | |
Jönnek a nemzeti patikák: A Nemzeti Dohányboltok után Rogán Antal megcsinálja | |
Elképesztő bejelentés: Magyarország nukleáris megállapodást kötött Japánnal | |
A családi cég akiknél Orbán nyaralt, évi 770 milliót kap az államtól | |
Egyre több magyar autóst húznak le: Figyelmeztetést adtak ki, csalók vadásznak a magyar autósokra | |
Magyar Péter keményen rápirított Orbánra méghozzá nyilvánosan | |
Az eddigi legdurvább esetre bukkantak: 20,86 milliárdos program és egy mosógép borzolja a kedélyeket....... | |
Egy nap alatt öt, magyar kormánytámogatással megújult római katolikus templomot adtak át Erdélyben | |
Megkerülték akit kellett, majd Mészáros Lőrinc bankjára cserélték az OTP-t | |
Megnevezte a magyar Jockey Ewingot Orbán Viktor: erre senki sem számított | |
Rogán, offshore, milliárdok – egy rejtélyes üzlet került elő | |
Egyeduralkodó: Mészáros Lőrinc teljesen maga alá gyűrte az egyik legnagyobb energiacéget | |
Az év botránya: Videón, ahogy zacskóban viszik a korrupciós pénzt egy nagy, uniós pénzek lenyúlására szakosodott hálózat tagjai | |
Jegybank botrány: előkerült egy luxusnyaraló aminek csak a textiljeire 200 millió is elmehet | |
Név szerint említi Tiborcz Istvánt az amerikai külügyminisztérium jelentése | |
Ilyen nincs: a tanúként meghallgatott rendőrnek még kulcsa is volt Schadl lakásához - de ez nem minden | |
Megerősítették: 1,75 milliárd forintnyi magyar közpénz került a Szlovákiai Református Keresztyén Egyházhoz | |
70 milliárdot csoportosított át Orbán - határon túli intézmények, egyházak és sportszervezetek támogatása is érintett | |
A legnagyobb magyar Offshore botrány: ismert magyar milliárdoshoz kötődő svájci bankszámla került elő | |
Robbant a hír: Finnországban jelent meg Szijjártó testvére, nem akárminek lesz a tulajdonosa | |
Mészáros és Tiborcz nagybevásárlást csapott az állami százmilliárdokból amit kaptak | |
Milliárdos állami megrendelés után eltűnő haveri cég: látnod kell, hogy elhidd mi történt | |
Döbbenetes külföldi reklámra bukkantak a hazai akkugyárakkal és a trieszti kikötővel kapcsolatban | |
Nyilvános a 100 leggazdagabb magyar listája: Egy év alatt másfélszeresére nőtt Mészáros Lőrinc vagyona | |
Egy nap alatt öt, magyar kormánytámogatással megújult római katolikus templomot adtak át Erdélyben | |
Tiborcz eddigi legnagyobb üzlete: ezzel Orbán Viktor veje lehet a térség egyik legnagyobb üzletembere | |
Magyar Péter: Betiltjuk a propagandát, visszavesszük a közmédiát... | |
Mutatjuk mennyi pénzébe került a magyaroknak a képen látható gazzal benőtt focipálya! - kapaszkodj meg! | |
Hadházy egyetlen képe miatt rögtön elálltak a projekttől és a támogatási összeget pedig visszakövetelik - több száz milliós uniós támogatás | |
Na ki szerzett földterületet Alcsút-Hatvanpusztán? - Mészáros Lőrinc hároméves unokája | |
40 darab vaságyas jurta 4,4 milliárdért - Mészáros Lőrinc gyerekeinek közös cége nyerte a felújítást | |
Kőgazdag focisták: a 8-10 milliós havi fizetések sem példa nélküliek, mutatjuk | |
1,8 milliárd közpénzt költöttek a szigetszentmiklósi szellemstadionra. Gaz benőtte, felelős nincs | |
Honvédségi védelmet kaphat Tiborcz István | |
Hivatalos: Megduplázták a határon túli fociakadémiák támogatását | |
Ellehetetlenítették a riválist, felpörgött Orbán unokaöccsének a biznisze | |
Várkonyi Andreának szempont volt a vagyon, de nem ennyire | |
Na neee: Újabb furcsa „lombkoronasétány” nőtt ki a földből + megdöbbentő képek | |
Óriási botrány: nem akárkit akar kirúgatni Deutsch Tamás - előkerült egy levél | |
Milliárdokért vásárolt gigantikus hotelt a magyar állam Erdélyben a nyilvánosság teljes kizárásával | |
Reflektorfénybe került Rogán Antal bizalmasa: offshore cégeken keresztül zajlottak milliárdos összértékű tranzakciók | |
Már világviszonylatban is kőgazdag az Orbán család - karnyújtásnyira van a százmilliárdos vagyon | |
Itt a kép: Orbán Ráhel 13 milliós órát és egymilliós szoknyát villantott Dubajban Hadházy szerint | |
|
Home Impresszum Kapcsolat Facebook |
2018-2024 Minden jog fenntartva © |