Home Impresszum Kapcsolat Facebook | Budapest, Magyarország |
|
Érdekes fejlemények: Nem tudni, hogyan kapta meg az engedélyét a halálos esztergomi ralibalesetben érintett sofőr |
Tesztelők a Ralipályán: Kérdéses Biztonság és Engedélyek Az autósportban mindig is fontos kérdés volt a versenyzők és nézők biztonsága. Azonban egy friss esemény rávilágított arra, hogy a tesztelők szerepe és engedélyezése is vitatható lehet ebben a kérdésben. Egy hétvégi tragédia során egy Skoda Fabiát egy olyan sofőr vezetett, akinek nem volt megfelelő engedélye a versenyen való részvételhez. Az esztergomi futamon történt balesetben egy kereskedelmi céggel foglalkozó vállalkozó, ifj. Tóth János volt a sofőr, akinek nem volt megfelelő engedélye arra, hogy ilyen erős autóval vegyen részt a versenyen. Tóth nem versenyzőként, hanem tesztelőként indult a versenyen, ami azt jelenti, hogy olyan autót vezetett, amely magasabb teljesítményre volt tervezve, mint amire a pálya ki volt alakítva. Ahhoz, hogy tesztelőként részt lehessen venni a versenyen, speciális A-licencre van szükség, amelynek megszerzéséhez korábban gyengébb autóval kellett volna versenyeznie az illetőnek. Azonban ifj. Tóth esetében nincsenek nyilvántartott versenyeredmények, amelyek alapján megkaphatta volna ezt az engedélyt. A raliversenyek során általában a pilótákat nem hibáztatják a balesetekért, mivel a pályán úgy haladnak, hogy a nézők biztonsága mindig elsődleges szempont legyen. Azonban a tesztelők esetében ez a kérdés már nem ennyire egyértelmű. Bár az idei versenyszabályzat nem tesz említést a tesztvezetés fogalmáról, az esztergomi rali versenykiírásában mégis szerepelt a tesztlehetőség, azonban ehhez megfelelő licenc szükséges lett volna. Az eset különösen aggasztóvá válik, amikor kiderül, hogy az autószervizelését ugyanaz a cég végezte, amely mind ifj. Tóth, mind pedig az autósport-szövetség raliszakág-vezetője, Hoffer Zsolt autóján dolgozott. Hoffer Zsolt kétszer is végigment a tragédia előtt a kérdéses szakaszon egy másik Skoda Fabiával, szintén tesztelőként. Mindkét alkalommal szembesülnie kellett a veszélyes helyzetben álló tömeggel. Ez az eset aláhúzza annak fontosságát, hogy a versenypályákon mindenki számára egyértelmű szabályok és előírások legyenek érvényben. A versenyzők és tesztelők engedélyezése és képzettsége kiemelt figyelmet és gondos ellenőrzést igényel. Az eset megmutatja, hogy a biztonsági előírások betartása és az engedélyek szigorú ellenőrzése elengedhetetlen az autósportban, hogy megelőzhetők legyenek az ilyen tragédiák. |
Ezt olvassa mindenki: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Home Impresszum Kapcsolat Facebook | 2018-2024 Minden jog fenntartva © |
Home Impresszum Kapcsolat Facebook |
|
Érdekes fejlemények: Nem tudni, hogyan kapta meg az engedélyét a halálos esztergomi ralibalesetben érintett sofőr |
Tesztelők a Ralipályán: Kérdéses Biztonság és Engedélyek Az autósportban mindig is fontos kérdés volt a versenyzők és nézők biztonsága. Azonban egy friss esemény rávilágított arra, hogy a tesztelők szerepe és engedélyezése is vitatható lehet ebben a kérdésben. Egy hétvégi tragédia során egy Skoda Fabiát egy olyan sofőr vezetett, akinek nem volt megfelelő engedélye a versenyen való részvételhez. Az esztergomi futamon történt balesetben egy kereskedelmi céggel foglalkozó vállalkozó, ifj. Tóth János volt a sofőr, akinek nem volt megfelelő engedélye arra, hogy ilyen erős autóval vegyen részt a versenyen. Tóth nem versenyzőként, hanem tesztelőként indult a versenyen, ami azt jelenti, hogy olyan autót vezetett, amely magasabb teljesítményre volt tervezve, mint amire a pálya ki volt alakítva. Ahhoz, hogy tesztelőként részt lehessen venni a versenyen, speciális A-licencre van szükség, amelynek megszerzéséhez korábban gyengébb autóval kellett volna versenyeznie az illetőnek. Azonban ifj. Tóth esetében nincsenek nyilvántartott versenyeredmények, amelyek alapján megkaphatta volna ezt az engedélyt. A raliversenyek során általában a pilótákat nem hibáztatják a balesetekért, mivel a pályán úgy haladnak, hogy a nézők biztonsága mindig elsődleges szempont legyen. Azonban a tesztelők esetében ez a kérdés már nem ennyire egyértelmű. Bár az idei versenyszabályzat nem tesz említést a tesztvezetés fogalmáról, az esztergomi rali versenykiírásában mégis szerepelt a tesztlehetőség, azonban ehhez megfelelő licenc szükséges lett volna. Az eset különösen aggasztóvá válik, amikor kiderül, hogy az autószervizelését ugyanaz a cég végezte, amely mind ifj. Tóth, mind pedig az autósport-szövetség raliszakág-vezetője, Hoffer Zsolt autóján dolgozott. Hoffer Zsolt kétszer is végigment a tragédia előtt a kérdéses szakaszon egy másik Skoda Fabiával, szintén tesztelőként. Mindkét alkalommal szembesülnie kellett a veszélyes helyzetben álló tömeggel. Ez az eset aláhúzza annak fontosságát, hogy a versenypályákon mindenki számára egyértelmű szabályok és előírások legyenek érvényben. A versenyzők és tesztelők engedélyezése és képzettsége kiemelt figyelmet és gondos ellenőrzést igényel. Az eset megmutatja, hogy a biztonsági előírások betartása és az engedélyek szigorú ellenőrzése elengedhetetlen az autósportban, hogy megelőzhetők legyenek az ilyen tragédiák. |
Mutatjuk mennyi pénzébe került a magyaroknak a képen látható gazzal benőtt focipálya! - kapaszkodj meg! | |
Brutális támadásokra készül Deutsch Tamás | |
Kitört a háború: egymásnak esett Menczer Tamás és Márki-Zay Péter | |
Magyar bank botrány: óriási büntetés jogsértések miatt, itt a teljes lista | |
Az eddigi legnagyobb törvénymódosítás jön: egyszerre 20 törvényt ír át a Fidesz, mutatjuk a részleteket | |
Mi jöhet még? Kiderült mit keresett Felcsút környékén K. Endre aki kegyelmet kapott | |
Robbant a hír: Miniszteri biztos lett Orbán Ráhel barátnője | |
Bayer Zsolt több empátiát és tisztességet várna mindenkitől! - közeleg a botrány | |
Óriási botrány: kiderült, hogy nem az iskola, hanem három foci edzőpálya miatt vágatná ki az erdőt a püspök | |
Robbant a hír: reagáltak a híresztelésekre amelyek szerint Orbán Gáspár meghalt - elárulták hol szolgál most | |
Havi közel 5 milliót kapott Schmidt Mária Történelem és Társadalom Kutatásért | |
Milliárdokból rendezhet gigarendezvényt Áder János alapítványa - mutatjuk | |
A felcsúti futballbevételek meghaladták a 100 milliárd forintos határt - tao-pénzek, állami támogatások és vállalati adományok ... | |
Kiderült kinek az utasítására törölhették Orbán Ráhel tokaji földjeiről az állam elővásárlási jogát - rendőrségi nyomozás indult | |
Kemény dolgokat mondott Dobrev Klára Magyar Péterről | |
Hivatalos bejelentés: Videókat kezdett el vizsgálni a Szuverenitásvédelmi Hivatal | |
Kiderült ki ad 24 milliárd forintért tanácsokat a kormánynak | |
Orbán bevetette a csodafegyvert: új kormányzati szerv jött létre | |
Óriási átalakításba kezdett Orbán: meglehet a terve hogyan vágjon vissza | |
Nem akármit szerzett meg Tiborcz István külföldön - a térség legnagyobb tranzakciója | |
Fizethetnek a magyarok? - Semjén benyújtotta a kötelező járulékfizetésről szóló törvényjavaslatát - mutatjuk az eredményt | |
Orbán: a magyar szakképzés ott van Európa élvonalában | |
Óriási tömeg előtt adott ultimátumot Magyar Péter Orbán Viktornak - vagy azonnal lemond, vagy.... | |
Magyar Péter: Annak örülnék a legjobban, ha más vinné ezt a feladatot, és újra átlagos életet élhetnék | |
Több mint 100 milliót vert el a református gyülekezet valamire amit sokan alig hisznek el - törvényes de etikus is? | |
Óriási botrány: durva dolgokat találtak a lélegeztetőgépeket beszerző cég mérlegében - de ez még nem minden | |
Hivatalos: nem akármelyik hatóság felett vette át a hatalmat Müller Cecília | |
Páros lábbal szállt bele Magyar Péterbe Schmidt Mária | |
Megfagyott a levegő a stúdióban: állítólag csak a szerencsén múlt, hogy nem mészárolták le Krausz Gábor húgát | |
Magyar Péter bohócnak nevezte Menczer Tamást, ami ezután jött arra nincsenek szavak | |
Egyetlen éjszaka 50 milliárdot költött el az uniós pénzből Orbán Viktor kormánya, hogy mire, az rejtély. | |
Bajban a magyar focilegenda? - A NAV végrehajtási eljárást indított a Dzsudzsák Balázs érdekeltségébe tartozó céggel szemben | |
Robbant a hír: reagáltak a híresztelésekre amelyek szerint Orbán Gáspár meghalt - elárulták hol szolgál most | |
Ebből botrány lesz: Rogán Antalról indítottak videósorozatot, kicsoda Ő és hogyan vált ennyire ismertté és befolyásossá? | |
Kocsis Máté nem kímélte Magyar Pétert: bosszúszomjas férj, áruló...... | |
Már Felcsúton is lázadnak? - váratlan kép jelent meg | |
Deutsch Tamás bedurvult: a politikai "őrültek házába" illeszkedik a magyar "dollárbaloldal" | |
Személyesen Orbán adott utasítást arra, hogy vonják be Rogánt is az újabb milliárdos költésbe - Milliárdok az éj leple alatt | |
Fegyveres rendőrök vonultak ki reggel a Lidlhöz - le kellett zárni az üzletet | |
A DK szerint Magyar Péter közpénzekkel támogatott fideszes álcivil szervezettel kötött megállapodást | |
Előkerült két szerződés a kínai rendőrökről - a Belügyminisztérium kötötte a Kínai Népköztársasággal, | |
Fideszes polgármester: Hadházy be is kap.....ha...tja | |
A kínaiak is megjelenhetnek a Paks II. beruházás körül | |
Újabb piacra lépett Mészáros Lőrinc: Te is az ügyfele lehetsz, egymillió háztartással akarnak szerződni | |
Újabb képek jöttek: Orbán Gáspár megbújt egy oszlop mögött Csádban | |
Gyorsan eltüntette a kormány a céget, ahonnan Kocsis Máté felesége félmilliós fizetést vett fel | |
Kitört a Győzike botrány: ügyvédi felszólítást küldött az RTL-nek, meg is osztotta | |
Gödi akkugyár: 88 tonnányi magzatkárosító oldószer a levegőben, nehézfémek a dolgozók szervezetében | |
Nem akármi történt azután, hogy Deutsch Tamást nyilvánosan Rogán Antalról kérdezték | |
|
Home Impresszum Kapcsolat Facebook |
2018-2024 Minden jog fenntartva © |